O budoucnosti Libeňského mostu, respektive jeho části soumostí, se diskutuje již několik let. Největší vlna reakcí se ale strhla po 11. lednu, kdy musela být část mostu uzavřena pro tramvaje i pěší z důvodu technické závady způsobené nejspíše několikadenními mrazy.

Odborníci, tzv. rada monitoringu, dospěla ve středu 31. ledna podle mluvčí k jednoznačnému závěru, že nedoporučují obnovení provozu na inundačním mostě. Zároveň doporučili demolici této uzavřené části Libeňského soumostí. Byly tak potvrzeny předpoklady z minulého týdne.

Podle rady nemá smysl se dále zabývat žádnou z variant podepření inundačního mostu a to zejména vzhledem k nevýhodnosti řešení jak z časového, tak finančního hlediska. Odborníci totiž objevili závady na vrcholovém kloubu. Klouby zajišťují přenos sil z mostní konstrukce do podpěr, pilířů. Libeňský most z roku 1928 je ve velmi špatném stavu.

Provoz tramvají na Libeňském mostě

K provozu na samotném Libeňském mostě, tedy části soumostí přímo nad Vltavou, se v poslední době vyjadřoval místopředseda představenstva Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) Josef Richtr. Bylo to 23. ledna, kdy na jednání magistrátního výboru pro dopravu zveřejnil výsledky měření, k nimž dala podnět právě TSK.

Lze konstatovat, že část soumostí nad řekou nevykazuje zásadní problémy – a s ohledem na technický stav ji není třeba nyní uzavírat. Provozu na mostě nad Vltavou tedy nic nebrání. Dopravní podnik (DPP) vybuduje provizorní tramvajovou zastávku na konci provozované části Libeňského soumostí, před uzavřenou částí mostu. „Tak, aby byla pro pěší maximálně zkrácena pochozí doba na stanici metra,“ konstatovala mluvčí TSK Barbora Lišková. Most v části přes Vltavu nevykazuje zásadní problémy a není potřeba jej uzavírat.

O možných změnách v provozu tramvají se sice hovoří, avšak zatím není známo nic konkrétního. Ve středu řekla Deníku mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy Aneta Řehková, že k věci nemá žádné údaje. Odkazuje na informace, které by mohli zveřejnit právě TSK či 1. náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), jenž má na starost oblast dopravy. Bližší poznatky neměl ani Filip Drápal, mluvčí organizátora veřejné dopravy ROPID. „Podobné termíny jsme někde zaslechli, ale podrobnosti nemám. Je to otázka na TSK a dopravní podnik,“ konstatoval.

Podle projektu rekonstrukce se aktuálně uzavřená část mostu měla začít bourat až letos v srpnu. „Práce se nyní uspíší a demolice a stavba nového začne již během několika týdnů," uvedl dnes Adam Scheinherr. Podle něj by tato etapa měla být dokončena za 15-20 měsíců.

Fotogalerie: Vizualizace Libeňského mostu