S rekonstrukcí v rámci diskuse souhlasila drtivá většina zastupitelů. „Bourat Libeňský most je nesmysl. Neřešme megalomanské projekty a podpořme rekonstrukci," řekl například zastupitel Ondřej Profant (Piráti).

Uvažovanou částečnou demolici a přestavbu mostu kritizovali zastupitelé také Ondřej Mirovský (SZ) a Petr Štěpánek (SZ). „Plánované rozšíření není ani kvůli dopravě třeba," řekl Mirovský. „Kdybychom podrobili Karlův most kritériím, kterými byl hodnocen Libeňský most, tak nám také vyjde, že levnější je demolice. Striktní technické hodnocení nemusí být vždy to nejlepší," řekl Štěpánek.

Pod petici na obnovu mostu se podepsalo na 1900 lidí, jedná se již o druhou petici na jeho záchranu.

Technická správa komunikací (TSK) již zahájila diagnostické práce na dvou nejohroženějších částech včetně té vedoucí přes Vltavu. „To provádíme, abychom mohli identifikovat, co je třeba k zajištění provozu MHD na co nejdelší dobu a abychom rovněž získali čas na vytvoření projektové dokumentace na rekonstrukci," řekl ředitel TSK Ladislav Pivec.

Nejhorší ze všech mostů

Podle posudků TSK je Libeňský most v nejhorším stavu ze všech pražských mostů. Oprava a rozšíření měly vyjít na zhruba dvě miliardy. V roce 2009 dokonce vydaly úřady stavební povolení, o čtyři roky později jeho platnost prodloužily. Stavět se nikdy nezačalo.

Ministerstvo kultury nyní řeší návrh na prohlášení mostu památkou. Aktuální podnět podal v lednu Adam Scheinherr za Iniciativu Libeňský most nebourat, nerozšiřovat. Poprvé návrh podal již v roce 2004 Národní památkový ústav. Ministerstvo ale tehdy most za památku neprohlásilo s odkazem na to, že jej nelze opravit a zachovat přitom jeho památkové hodnoty.

Kdy a jak přesně bude most opraven a kolik bude rekonstrukce stát, zatím není jasné. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) skončí diagnostické práce v řádu měsíců, stejně tak i ty nejnutnější práce zaberou řádově měsíce, řekl. Samotná generální rekonstrukce si pak vyžádá více času. Způsob opravy pak podle Dolínka nelze nyní předvídat, ovlivní jej rozhodnutí ministerstva, zda bude památkou, či nikoliv.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.

Čtěte také: Libeňský most může 'zavařit' Technické správě komunikací