K převedení na vedlejší dráhu bude docházet dle počasí v časech mezi osmou hodinou ráno a šestou hodinou večer. Vedlejší dráha je k té hlavní téměř kolmá, takže provoz se přesune nad hustě osídlené části Prahy a Kladenska.

„Kromě pravidelné předsezonní údržby dojde i na pravidelné geodetické ověřovací měření, kontrolu světelného zabezpečovacího zařízení a již zmíněné kalibrace radionavigačních zařízení,“ uvedl ředitel provozu letištních ploch Václav Válek.

Směr provozu na vedlejší dráze (odlet směr Praha, nebo Kladno) bude závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je podle vedení letiště přistání od Prahy a vzlet na Kladno.

Pravidelná údržba dráhového systému se na Letišti Václava Havla Praha provádí dvakrát ročně, vždy na jaře a na podzim. Přesouvání provozu má skončit až s vybudováním nové paralelní ranveje, stavba se ale řadu let odkládá a je v nedohlednu. Podle aktuálního harmonogramu by měla proběhnout po roce 2030.