Vítězství Strabagu vyplývá z registru smluv. Zastávka je investicí Správy železnic a je prakticky hotová, není k ní ale zatím přístup. Lávku bude financovat Praha, která její stavbu soutěžila. Na profilu zadavatele dosud není zveřejněno, kdo všechno podal ještě nabídku. Předpokládaná cena byla o osm milionů korun vyšší. Soutěž začala v červnu.

„Dokončení očekáváme v listopadu 2023,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Město v létě vypsalo anketu, jakou barvu má lávka mít. Ze čtyř variant vyhrála antracitová. Původně byla ve hře varianta, že stavbu lávky zajistí Správa železnic.

„Ještě začátkem roku jsme se Správou železnic připravovali možnou výstavbu lávky jejím prostřednictvím, což by mohlo urychlit zahájení stavby lávky. Bohužel tento postup nebyl Správě železnic umožněn ze strany ministerstva dopravy, proto jsme museli lávku vyřešit sami,“ vysvětlil v létě mluvčí magistrátu Vít Hofman, proč nakonec lávka bude později než samotná zastávka. Ta se bez lávky nemůže ale otevřít k provozu.

Z konstrukčního hlediska se jedná o dvě příhradové ocelové lávky a dvě věže pro spojení výškových úrovní na koncích lávek, které zároveň budou obsahovat výtahové šachty a schodiště. Délka lávky přes Chlumeckou činí téměř 50 metrů, železniční těleso překlenou další dvě pole o rozpětí 20,3 a 16,7 metru. Lávky budou široké 3,8 metru.

Po loni otevřené stanici Zahradní Město půjde o další novou zastávku, navíc s možností přestupu na metro. Stavba výrazně zkrátí pěší napojení okolo Rajské zahrady. Předpokládané využití lávky pro obyvatele přilehlých oblastí bez započtení využití pro provoz železniční stanice je průměrně 500 osob za hodinu.