Správa železnic v úterý 27. prosince vypsala soutěž s odhadovanou cenou 66 milionů korun na firmu, která z části stanice odstraní kolejiště v obvodu společného nádraží a vybrané zbytné koleje v obvodu osobního nádraží.

Zmizí i stávající lávka pro pěší, demontuje trakční stožáry a brány trakčného vedení. V místě přerušení SK č. 6 bude v délce 100 metrů vybudováno provizorní nástupiště u SK č. 8. Také bude upraveno zabezpečovací zařízení, které bude dotčeno demolicí dopravní kanceláře v místě stávající lávky pro pěší.

Vyklízení části smíchovského uzlu nabírá zpoždění. Na pozemcích vyrostou nové projekty Sekyra Group. Leoše Andrle ze Sekyra Group v květnu uvedl, že počítají s tím, že v lednu 2023 budou pozemky volné. Již nyní je jisté, že se tak nestane. V lednu bude teprve uzavírka nabídek v soutěži na vyklízení části nádraží.

Přesun do Malešic

RegioJet se má přesunout do Malešic. Rušení kolejiště na smíchovském nádraží zkomplikovalo i řízení o výluce, kterou chtěla Správa železnic obejít řízení o trvalém odstranění dráhy. Předseda Úřadu pro přístup dopravní infrastruktury (ÚPDI) Pavel Kodym zamítl v květnu rozklad Správy železnic v řízení o schválení omezení provozování dráhy.

„Šlo nám hlavně o princip. Víme, že na Smíchově končíme, ale nejde jednat takovým způsobem, že to označí jako výluka,“ řekl v květnu ředitel pro strategii RegioJetu Jiří Schmidt, proč na problém ÚPDI upozornil.

Podle něj Správa železnic nyní tlačí na to, aby ze Smíchova zmizel dopravce do léta příštého roku. RegioJet v řízení upozornil, že Správa železnic v rámci plánu omezení 2022 neuvedla pravdivé a úplné informace o skutečné době trvání omezení provozování dráhy u předmětných omezení.

RegioJet se má přestěhovat do Malešic do areálu České pošty. Termín ale zatím jasný není. „Jednání neprobíhají tak rychle, jak bychom si přáli,“ dodal Schmidt. Lokalita v Malešicích nemusí být konečná.

Správa železnic aktuálně zpracovává záměr projektu na stavbu rozšíření odstavných kapacit v pražském železničním uzlu. Ty mají vzniknout v lokalitě Strašnice/Trnkov/Slatiny mezi stávajícím koridorem na Benešov a Jižní spojku. Bude řešit výstavbu odstavných kolejí pro vysokorychlostní vlaky, dálkovou i regionální dopravu.