Linku 249 nazvala městská společnost na facebookovém profilu Pražská integrovaná doprava (PID) jako „zličínský shuttle“. Podle Ropidu se se svou délkou přibližně 700 metrů v jednom směru stane nejkratší autobusovou linkou v PID. 

„V oblasti Nového Zličína v poslední době došlo ke značnému nárůstu počtu obyvatel, přičemž nabídka spojení veřejnou dopravou nebyla nijak zásadně upravena. Z nejvzdálenějších míst sídliště je to k metru více než kilometr pěšky, a to už je pěkná 'štreka',“ vysvětluje mluvčí Filip Drápal na sociální síti a dodává, že Ropid je právě z těchto důvodů přesvědčen o tom, že tato linka smysl má.

Podle příspěvku bude autobus číslo 249 jezdit pouze v pracovních dnech – v ranní špičce s intervalem 12 minut, v odpolední 15 minut. „Provoz na lince zajistí jediné vozidlo,“ napsal mluvčí. „Už teď je mi líto toho řidiče,“ reagoval jeden z komentářů, jehož doplnil šofér se zkušenostmi z linky 199 v trase Želivského - Sídliště Malešice. Podle něj za desetihodinovou směnu stihne objet tohle kolečko třeba dvacetkrát či vícekrát. „Je to náročnější než jet dlouhou linku s třeba třemi nebo čtyřmi koly za směnu,“ dodal řidič autobusu svůj pohled od volantu.

Náborový příspěvek 50 tisíc korun

Přitom pražský dopravní podnik (DPP) se potýká dlouhodobě s nedostatkem řidičů (nejen) autobusů, během února největší magistrátní firma dokonce pořádala setkání pro uchazeče o práci „autobusáka“ a láká je DPP náborovým příspěvkem až 50 tisíc korun.

Nabídka platí pro nové zaměstnance, kteří podepíší smlouvu do 30. června či do naplění stavu volných míst. „Uvedená částka bude vyplacena po odpracování 1000 pracovních hodin. Podmínkou je platný řidičský průkaz skupiny D a průkaz profesní způsobilosti řidiče. Pracovníci se také musí zavázat ke spolupráci na dobu minimálně tří let,“ uvedl dopravní podnik v tiskové zprávě.

Přes výše zmíněné problémy se sháněním pracovní síly nasazuje Ropid od pondělí také novou linku 122, která pojede také ze zastávky K Sukovu v Újezdu u Průhonic přes Kateřinky na Opatov. Jezdit bude pouze v ranní špičce pracovních dnů v intervalu 30 minut a podle organizátora dopravy budou spoje linky proloženy s příměstskou linkou 363.

Všechny změny v jízdní řádech Ropid zveřejnil na webových stránkách. Cestující se dočtou například, že linku 185 čeká změna trasy. Autobusy končící v zastávce Vinořský hřbitov budou jezdit až do zastávky Vinoř a linka posílí na konci ranní a odpolední špičky pracovních dnů o vozy z linky 182, kde se zase naopak ruší vybrané ranní spoje.

Přibude zastávek na znamení

U linky 213 dojde k drobnému posílení v oblasti Pitkovic. „Ranní spoje z garáží vyjíždějí již ze zastávky Nové náměstí směr Háje a Želivského,“ popisuje Ropid. U 223 všechny spoje budou začínat cestu přes Černý Most do Depa Hostivař už ze zastávky Breitcetlova. 

Ačkoliv se ve většině případů intervaly s koncem „prázdninových“ jízdních řádů zkracují, u linek 151, 175 a 183 dojde v pracovní dny dopoledne k prodloužení z dvaceti minut na půl hodiny. Autobusy 176, 193 a 240 pak pojedou nově každých 12 minut namísto deseti. Kratší dobu naopak stráví při čekání na autobus lidé využívající linku 186 na trase z Hloubětína do Satalic – ve špičkách pracovních dnů pojede každých 15 minut (v současnosti je interval 20 min.), dopolední interval bude kratší také o pět minut, tedy 20 minut.

Na nočních linkách 907 a 909 vzniknou nové zastávky: Korunovační, respektive Sparta. Zhruba padesátka stávajících autobusových zastávek podle Ropidu navíc mění charakter ze „stálá“ na „na znamení“, což je v souladu s dříve vyhlášeným plánem magistrátu, aby na znamení byly všechny autobusové zastávky. Ale vedení metropole loni v červnu záměr odložilo o rok údajně kvůli modernizaci vozového parku.