Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha je přehlcená reklamou, obchodníci budou muset ubrat

Praha – Pražští radní mají v plánu výrazněji regulovat reklamu v centru města, především v oblasti jeho památkové zóny. Snížit by se měl nejen počet reklamních ploch, které spravují soukromí vlastníci, ale i ostatní formy takzvaně outdoorové reklamy by měly dostat nový, méně křiklavý kabátek.

4.4.2013
SDÍLEJ:

Výprodeje a slevy v Praze.Foto: Deník/Dimír Šťastný

O venkovní reklamy v metropoli je přitom stále vysoký zájem. Nejedná se jen o centrum, ale také o velké reklamní plochy na hlavních komunikacích uvnitř města. „Nejžádanější jsou plochy poblíž důležitých dopravních tahů," říká Kateřina Vágnerová ze společnosti Famedia, která se specializuje na venkovní reklamu. Cena za jeden bilboard závisí na mnoha faktorech. Těmi hlavními je velikost plochy, dlouhodobost reklamy i to, jak moc inzerent na její zveřejněn spěchá. „Většinou se částka pohybuje okolo 25 000 korun na měsíc, neměla by přesáhnout 40 000" uvádí Vágnerová.

Radní očekávají spolupráci občanů

Uhlídat nelegální reklamní poutače je složité. Kromě možnosti upozornit na nedovolenou reklamu v centru města na adrese Rady pro reklamu budou zřejmě lidé moci brzy nahlásit překročení vyhlášky na aktuálně plánované magistrátní internetové stránce. Ta má být zřízená přímo jako listina černé reklamy.

Radní tak chtějí vybídnout občany, aby jim množství reklam v ulicích sami pomáhali hlídat. Pražané jejich návrh přijímají s povděkem. „Bylo by to dobře. Už teď vím alespoň o třiceti místech přímo v centru, kde se domnívám, že reklama nemá vůbec co dělat," říká grafik Jan Hradil. „Je to otřesné, když procházíte historickými ulicemi. Nenajde se sloup nebo budka, na které by nebyla spousta plakátů. Všechno to nevkusně křičí po pozornosti kolemjdoucích. Vypadá to tady skoro už jako v Polsku," odkazuje na situaci u našich sousedů, kde byli autoři regulí pro reklamu v metropoli ještě benevolentnější.

Reklama v pražské památkové rezervaci

Nařízením z roku 2005 a jeho postupnými dodatky se na území pražské památkové rezervace nesmí reklama šířit formou rozdávání letáků, navštívenek a vizitek, pochůzkovou reklamou na plakátech, tabulích, tyčích, pultech či jiných konstrukcích a zařízeních, stejně tak na upoutaných balónech a plovoucích předmětech. Reklama také nesmí být umístěná na dodatečných konstrukcích na dopravních prostředcích, přívěsech a plachtách, nesmí se šířit periodickým tiskem, zvukem ani obrazem. Nařízení se nevztahuje na charitativní akce, prezentace politických stran a hnutí, zákonem povolené shromáždění, pouliční průvody a manifestace a na akce pořádané nebo spolupořádané hlavním městem Prahou nebo městskými částmi.

Autor: Kateřina Chvátalová

4.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení