K zahájení stavby kromě povolení a vypsání soutěže brání ještě převedení pozemků ze Správy železnic na Prahu. „Brzy tak bude moci vzniknout úplně nová odpočinková oblast plná zeleně na místě bývalého kolejiště z Vršovic do Zahradního Města. Zároveň tu vznikne také pohodlné pěší a cyklistické spojení v délce přes 4 km,“ uvedl Hřib. Vlaky přestaly po trati jezdit v roce 2020, kdy byla dokončena přeložka úseku mezi Vršovicemi a Hostivaří. V březnu 2021 došlo k odstranění kolejí.

Nová promenáda se má stát páteřní trasou v této oblasti. Vznikne tu čtyřmetrová oddělená cyklodálnice, 3,5 metru široká stezka pro chodce a k tomu souběžné běžecké cesty.

„Takto velkorysé vyčlenění prostoru bezmotorové dopravě zatím nemá v našem městě obdoby,“ dodal Hřib. Součástí projektu je i proměna okolí, která má sloužit k zastavení a trávení volného času.

„Proměníme toto opuštěné místo v zelenou oázu s bohatými krajinnými prvky. Najdete tady ale také vyhlídky, stánky s občerstvením, odpočívadla i prostor k pořádání kulturních akcí,“ dodal Hřib.

Na vybraných místech zůstanou zachovány i památky na železniční minulost: části kolejiště, osvětlovacích věží, pražců a návěstidel. Zůstane i historický kamenný podchod z 19. století, nýtovaný most či lávka u strašnické železniční zastávky.

Inspirací pro pražské plánovače je newyorská High Line nebo pařížská promenáda Plantée, které vznikly rovněž na bývalých železničních stavbách. Na návrhu podoby promenády spolupracuje ateliér krajinářské architektury terra florida, který loni zvítězil v soutěži na podobu budoucího Památníku holocaustu Romů a Sintů v Letech.