Připomeňte si prostřednictvím fotogalerie říjnové slavnostní otevření Trojského mostu.

Rozhodnutí ÚOHS je z poloviny prosince loňského roku. „Hlavní město podá proti rozhodnutí rozklad. Domníváme se, že to, za co jsme pokutu dostali, není správní delikt," řekl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Server ihned.cz ve středu uvedl, že na místě stojí jiný most, než který byl původně součástí veřejné zakázky. Praha měla údajně ještě za éry primátora Pavla Béma z ODS upravit zadávací řízení. To se nestalo a magistrát hlavního města zaplatil kvůli vícepracím za stavbu mostu 1,3 miliardy korun. Původně měl stát méně než půl miliardy.

ÚOHS podle ihned.cz prověřuje i ostatní práce na tunelu Blanka. I tam dodavatelé dělali vícepráce, které stavbu prodražily o mnoho miliard.

Jiný most, než který byl naprojektován

Už bývalá rada hlavního města pod vedením Tomáše Hudečka (nyní nestraník, v klubu TOP 09) tvrdila, že firma Metrostav staví jiný most, než který byl naprojektován. Nemůže jí proto proplatit faktury. A z toho důvodu také vyvolala arbitráž. Arbitrážní soud rozhodl, že Praha má Metrostavu požadovanou částku zaplatit.

Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Projekt se prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun.

Pokuta tedy není pravomocná. Praha se proti ní chce odvolat.

Čtěte také: Hudeček: Trojský most v době stavby zcela změnil konstrukci