Plán na testy potvrdil předseda představenstva DPP Petr Witowski. „Vybrali jsme stanici Zličín.
Jedním z hlavních důvodů je skutečnost, že jde o konečnou s blízkostí depa,“ řekl Witowski. K instalaci má dojít v létě.
Společnost AŽD Praha ukazuje na veletrhu v Ostravě podobu těchto dveří. Jde o stejný princip, který se využívá v sítích metra s automatickým provozem v jiných zemích.
Metro v indickém městě Dillí:
Prosklená stěna brání tomu, aby se cestující dostal omylem do kolejiště, automatické metro zastaví vždy tak, že se dveře soupravy otevřou současně a na stejném místě, kde se otevřou i křídla dveří nástupní stěny.

V první fázi by na Zličíně měly být tyto stěny jen u prvních dvou vozů pro nástup ve směru Černý Most.
V rámci zkušebního provozu bude přístup do prostoru prvních dvou vozů zablokován, testování bude probíhat bez cestujících v prvních dvou vozech.
Metro v japonském Tokiu:
Získaná data a zkušenosti z testování chce DPP využít pro další použití v síti pražského metra.
Podívejte se na zabezpečení nástupiště v ruském Petrohradě: