Plán na testy potvrdil předseda představenstva DPP Petr Witowski. „Vybrali jsme stanici Zličín.

Jedním z hlavních důvodů je skutečnost, že jde o konečnou s blízkostí depa,“ řekl Witowski. K instalaci má dojít v létě.

Společnost AŽD Praha ukazuje na veletrhu v Ostravě podobu těchto dveří. Jde o stejný princip, který se využívá v sítích metra s automatickým provozem v jiných zemích.

Metro v indickém městě Dillí:

Zdroj: Youtube

Prosklená stěna brání tomu, aby se cestující dostal omylem do kolejiště, automatické metro zastaví vždy tak, že se dveře soupravy otevřou současně a na stejném místě, kde se otevřou i křídla dveří nástupní stěny.

Nehoda ve stanici metra B.
Do kolejiště metra spadla nevidomá žena. Zraněnou i jejího psa vyprostili hasiči

V první fázi by na Zličíně měly být tyto stěny jen u prvních dvou vozů pro nástup ve směru Černý Most.

V rámci zkušebního provozu bude přístup do prostoru prvních dvou vozů zablokován, testování bude probíhat bez cestujících v prvních dvou vozech.

Metro v japonském Tokiu:

Zdroj: Youtube

Získaná data a zkušenosti z testování chce DPP využít pro další použití v síti pražského metra.

Podívejte se na zabezpečení nástupiště v ruském Petrohradě:

Zdroj: Youtube