Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) zahájí od čtvrtka 1. února standartní rutinní provoz na trolejbusové lince č. 58 Palmovka - Čakovice - Miškovice. Bude tím tedy ukončena dosavadní testovací provoz kloubových trolejbusů SOR TNS 18 a autobusová linka č. 140.

Rozdílem ve srovnání s linkami bude umístění nástupní zastávky Palmovka, která není v autobusovém terminálu, ale v Zenklově ulici ve směru k Libeňskému zámku a je stejná pro tramvaje i trolejbusy.

Trolejbusová linka 58 má navíc oproti autobusové lince č. 140 zastávku Libeňský zámek ve směru na Prosek, opět společnou pro trolejbusy a tramvaje. Počet spojů a jízdní řád ale zůstane stejný jako na autobusové lince č. 140.

Elektrifikace autobusových linek je jedním z opatření, kterým naplňujeme Klimatický plán, v rámci kterého jsme se zavázali ke snižování emisí. Společně se zlepšením životního prostředí ve městě přináší trolejbusy také větší pohodlí cestujícím, neboť jejich chod je podstatně tišší a jízda plynulejší, než je tomu u dieselových autobusů,“ uvedl Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

close Kloubový trolejbus SOR TNS 18. info Zdroj: archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy zoom_in Kloubový trolejbus SOR TNS 18.

V prvních zhruba dvou až třech týdnech bude provoz na trolejbusové lince ještě smíšený. „Primárně na ni budeme nasazovat všechny provozuschopné trolejbusy SOR TNS 18, nicméně ve špičkách nebo na večerní spoje, které po půlnoci pokračují jako noční linka č. 911, budeme po dočasnou dobu vypravovat i kloubové naftové autobusy, ale již s označením jako linka č. 58,“ říká Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP.

V tuto chvíli je k dispozici celkem sedm kloubových trolejbusů SOR TNS 18, které mohou být vypraveny do standardního rutinního provozu. U dalších osmi vozidel očekává DPP dokončení servisních a administrativních úkolů, aby mohl být počet navýšen.

„Doufáme, že po skončení pražských jarních prázdnin a obnovení plného provozu v pražské MHD, tj. od 19. února 2024 už budeme moct na linku č. 58 nasazovat výlučně bateriové trolejbusy. To nám naopak umožní vyřadit nejstarší kloubové naftové autobusy, z nichž mnohým bude letos 15 let, což je podle Standardů kvality PID maximální povolené stáří autobusů v pražské MHD,“ dodal Barchánek.

Všech patnáct bateriových kloubových trolejbusů určených pro linku č. 58 si Dopravní podnik převzal na konci loňského roku, ale s výhradami, protože vozidla vykazovala dílčí závady či neměla průkazy způsobilosti.

Na lince v úseku Palmovka - Trutnovská se nad rámec garantovaného jízdního řádu budou také několik dalších dní objevovat i dva nové velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda-Solaris 24 m, které musí najezdit předepsaný souhrn 15 tisíc kilometrů s cestujícími v rámci procesu homologace (schvalovací proces, pozn. red.).

Fotogalerie: Zahájení zkušebního provozu trolejbusu Škoda – Solaris 24 m