Nejnověnjší cyklostezka v hlavním městě začíná u bazénu VS Jedenáctka a vede ke Košíkovským nádržím, kde se napojuje na nynější stezku z Jižního Města do Záběhlic. Stavět se na popud radnice Prahy 11 začala už loni na podzim a navázala na první úsek z roku 2016. Až budou dokončeny všechny tři etapy, souvislá cyklostezka spojí prakticky Národní archiv na Chodovci až s ulicí K Horkám.

Cesta je široká čtyři metry a má asfaltový povrch. Sloužit by neměla pouze lidem na kole, ale mohou tam sportovat také in-line bruslaři, cyklostezku uvítají také pěší. "Byl založen nový trávník, pokácena nevhodná a přestárlá zeleň podle rozhodnutí odboru životního prostředí, stávající zeleň byla ošetřena a provedena náhradní výsadba stromů, především jasanů a líp. Stezka je dále ohraničena gabionovými zdmi a vybudováno bylo také přemostění přes potok," uvedl při pondělním "křtu" cyklostezky ředitel Technické správy komunikací (TSK) Petr Smolka.

Právě prostřednictvím TSK hodlá Praha investovat až 99 milionů korun na cyklostezky a další "vychytávky" pro cyklisty. Rada hlavního města v březnu schválila navýšení finančních prostředků na téměř dvojnásobek oproti minulým letům. Podle webu Prahounakole.cz to lze vnímat jako "snahu alespoň trochu dohnat hlemýždí tempo realizace celoměstského systému cyklotras". Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek je považován za zastánce cyklodopravy. Ostatně sám spolu s dalšími politiky a úředníky přestříhával pásku u Košíkovského potoka.

Tato cyklostezka navázala na nedávno otevřený úsek mezi Běchovicemi a Horními Počernicemi. Ve stavebních plánech figuruje třeba ještě Radotín-Šárovo kolo, Terasy Hilton, Vodní prostup Rokytka, Cholupice-Dolní Břežany či Blatovská alej z Klánovic do Kolodějí. Rozšířena má být za 17 milionů korun ještě stezka s označením A2 mezi Modřany a Zbraslaví.

Právě A2 je podle statistických dat nejvytíženější cyklostezkou v Praze. Loni tudy projelo něco málo přes půl milionu cyklistů. Podle dopravní ročenky TSK disponuje metropole celkem 477 kilometrů tras pro jízdní kola, 178 kilometrů vede odděleně od automobilové dopravy po cyklostezkách. Ovšem cyklisté tvoří mizivou část pražské dopravy. Lidé spíš než na kole jezdí městskou hromadnou dopravou či auty.