"Středisko údržby Praha Jih je nejvýznamnější místo v České republice, kde provádíme úklid a údržbu vlakových souprav," uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus. Provádí se v něm servis elektrických jednotek po Pražskou integrovanou dopravu i souprav pro dálkové a mezinárodní linky včetně pendolin a railjetů.

Ve středisku údržby by v příštích letech měla vyrůst také hala pro údržbu vlaků ComfortJet. Těch mají ČD objednaných 20 za 12,5 miliardy korun. Dopravce je plánuje nasadit v letech 2024 až 2026.

Letos se ve středisku údržby jedná o celkovou obnovu za 241 milionů korun, která zahrnuje dohromady výměnu 36 výhybek a více než 1500 metrů kolejí, stojí v tiskové zprávě. "V nejbližších letech chceme do střediska údržby investovat více než pět miliard korun. Toto jsou tak první dílky ve strategii rozvoje celého Střediska údržby Praha Jih," dodal Kraus.

Obnova areálu počítá i s novým osvětlením kolejiště, které by mělo přispět k vyšší bezpečnosti a lepší ostraze areálu. Právě v depu totiž často dochází k poničení vozidel sprejery. V příštích letech se rozšíří odjezd ze střediska údržby do stanice Praha-Vršovice na dvě koleje. Obnova také počítá s rekonstrukcí myčky, komplexní modernizací zabezpečovacího zařízení, výstavbou trakční měnírny či s výstavbou nových sanitárních kolejí.

Středisko údržby Praha Jih je největším areálem pro údržbu vlakových souprav v České republice, uvádí České dráhy. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. V areálu se nacházejí dvě velké haly pro údržbu vlaků.