Nové podpory má most ve čtyřech ze svých devíti polí: konkrétně v polích 1, 4, 6, a 9. Práce za 30 milionů korun zajistila společnost Metrostav Infrastructure; věnovala se jim od léta.
Pro samotnou opravu památkově chráněného mostu, která se stane zcela unikátní akcí prováděnou za provozu, ŘSD stále vybírá zhotovitele – přičemž hodnotí nabídky čtyř uchazečů o zakázku. Vítěz bude postupovat metodou design and build – což znamená, že určení přesného postupu prací včetně vypracování podrobného projektu už bude na něm.
Zvolit je totiž možné různé způsoby. ŘSD nechá vybrané firmě volnou ruku, aby se rozhodla pro postup, který nejlépe odpovídá jejímu vybavení a zkušenostem. Právě to má vést k co nejmírnějšímu omezení plynulosti provozu na dálnici, na níž po celou dobu výstavby musí být zachována možnost jezdit v režimu 2+2 jízdní pruhy.
Přípravné práce předcházející mimořádné stavební akci, jež v minulosti byla vyjmuta z celkové rekonstrukce D1 spojené s modernizací, by podle očekávání měly začít v průběhu příštího roku. Hotovo by podle předpokladů mělo být v roce 2027.
K podmínkám, které firma, jež zakázku získá, musí dodržet, také patří nutnost zachování nynějšího historického oblouku spodní stavby mostu. Nepřipadá tedy v úvahu jeho zbourání a následné nahrazení kopií. Opravený most má do budoucna umožnit snadné rozšíření na režim 3+3 jízdní pruhy.