Ropid chce v tunelech zřídit expresní linky, odkazuje se například na expresní linku 125 ze Smíchovského nádraží na Skalku, která spojuje s minimem zastávek například Smíchov a Jižní město.
„Podobná kapacitní, častá a rychlá spojení mají velký potenciál nejen uspokojit dosavadní zákazníky veřejné dopravy, ale zejména přilákat uživatele individuální automobilové dopravy,“ uvádí Ropid v materiálu.
Nejdřív zkušebně
Podle Ropidu definitivnímu řešení provozu autobusů Blankou bude předcházet zkušební provoz, v rámci kterého dojde k vyhodnocení pravidelnosti a spolehlivosti provozu.
„Součástí vyhodnocení provozu bude rovněž řešení dopravní situace při mimořádných či plánovaných dopravních omezeních návazných komunikací (Strahovský tunel) či uzavírka samotného komplexu Blanka nebo jeho částí,“ uvádí se v materiálu. Kdy konkrétně k zahájení provozu dojde, není jasné. Podle Ropidu bude záležet i na tom zda seženou dopravci řidiče.
Ropid už loni zpracoval studii s návrhem vedení jednotlivých linek. Ročně by měl provoz nových linek 126 (Krausova v Letňanech na Dejvickou) a 191 (Na Knížecí Letiště) vyjít na 91 milionů korun, počítá u nich s intervalem šest minut ve špičce a 12 mimo špičku.
Delší autobusy
Podle plánu by například doba jízdy z Proseku na Dejvickou měla být v ideálním případě o 14 minut kratší, než dosud. Dokument také uvádí, že by po Praze mělo jezdit více delších kloubových autobusů. Dosavadním maximem je 18,75 dlouhý autobus od SOR Libchavy. Dopravce by ale měl nakoupit další autobusy o délce mezi 19 a 25 metry.
„Letos autobusy určitě spuštěny nebudou, je tam ještě spousty věcí k dořešení. Od sehnání řidičů až po zajištění obratišť na konci linek nebo řešení náhradního trasování v případě dopravních problémů v tunelech,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Kapacitní autobusy by se měly nejprve objevit na lince 119 na letiště, později na linkách 107, 112 a 136. Kloubové, ale nikoliv už tak dlouhé autobusy, chce Ropid nasadit také na linku 225 v úseku Velká Ohrada Nádraží Veleslavín.