Příprava či vybudování nových tras, případně opravy a úpravy těch současných, mají začít ještě letos. 

Cyklisté by se měli nově dostat z Hostivaře do Hloubětína, kde nyní trasa chybí. Průjezd by měl být legalizován na Průmyslové v úseku mezi Švehlovou a Poděbradskou, kde nyní cyklisté musí jezdit po chodníku. Průmyslová by měla být nově propojena rovněž s Jahodnicí.

Nový takzvaný piktokoridor, který upozorňuje řidiče na přítomnost cyklistů (nejedná se o cyklopruh) má být na Hlubočepské mezi tramvajovou zastávkou Hlubočepy a autobusovou zastávkou Michnovka. Kromě piktokoridoru by tu měli mít cyklisté možnost rovněž jet v některých úsecích po chodníku.

Bezmotorový koridor

Zcela nová trasa má vzniknout z Barrandova do Slivence. Město tady plánuje v budoucnu vybudovat tramvajovou trať. „V rámci výstavby tramvajové trati je třeba zajistit udržení bezmotorového koridoru podél trati," píše se v materiálu.

Propojení by se měli cyklisté dočkat také z Krče přes Pankrác do Nuslí. V této oblasti dosud nejsou žádné cyklotrasy. Cyklotrasy mají být rozšířeny také na Kamýku, zajištěn by měl být přejezd po lávce přes Chlumeckou ulici v Praze 14 nebo by se měla zlepšit průjezdnost v okolí Plzeňské v páté městské části.

Kdy se s úpravami či výstavbou přesně začne, není jasné. Podle materiálu magistrát naplánoval jejich zahájení v letošním roce.

Nadlimitní investiční akce

Kromě výše zmíněných prací chystá město ještě takzvané nadlimitní investiční akce, tedy ty, které vyjdou dráž a jejich řešení a příprava jsou složitější. V seznamu jsou například úpravy mezi Balabenkou a Krejcárkem v Libni, mezi Ruzyní a středočeskou Hostivicí nebo stavba lávky z Císařské louky na smíchovský břeh.

Čtěte také: V lesoparku v Letňanech vznikne terénní cyklostrasa