„Cílem je, aby projektová dokumentace a stavební povolení bylo hotovo během letošního roku," řekla Kolínská. Zároveň se podle ní radní shodli, že chtějí řešit uspořádání dopravy na náměstí.

„Chceme využít toho, že existuje objízdná trasa tunelem Blanka, a směřovat dopravu tak, aby řidiče nelákala k průjezdu," řekla. Zklidnění dopravy prý požaduje i Praha 1.

Loni v červenci magistrát vyklidil parkoviště 

Magistrát nyní projednává tři návrhy, jak dopravu na náměstí uspořádat. Řešení zatím vedení města nevybralo. „Zatím pouze panuje shoda, že se nebude hýbat s kolejemi a zároveň se na ně nebudou auta pouštět. Další vedení automobilové dopravy bylo zadáno k prověření a schůzka k tomu se bude konat v půlce února," řekla náměstkyně primátorky.

Loni v červenci magistrát vyklidil parkoviště ve spodní části náměstí. Konat by se tu měly kulturní akce. „Záležet bude na zájmu Pražanů a kvalitě a množství projektů, které navrhnou," uvedla Kolínská. Proti zrušení parkoviště loni protestovali někteří poslanci, kteří tu do té doby parkovali.

Architekti navrhli sjednotit prostor 

Odborná porota v září 2014 v mezinárodní architektonické soutěži vybrala pro rekonstrukci náměstí vítězný návrh architektů Martina Hájka, Václava Hájka a Petra Horského.

Architekti navrhli sjednotit prostor, snížit počet parkovacích míst a přidat posezení a místo pro sochařské dílo a fontánu. Vypsáním soutěže město reagovalo na tlak lidí, kterým se vzhled náměstí nelíbil.

Čtěte také: Praha zvažuje omezení aut na Malé Straně a Pohořelci