„Dnes jsme (radní hlavního města) vyjádřili souhlas s tím, aby hlavní město vstoupilo v jednání s majiteli nemovitosti i majitelem sbírky. Pokud by se podařilo vyjednat podmínky, za jakých by do toho bylo město schopno vstoupit, tak by převzalo objekt i sbírku," uvedl Procházka.

Třeštické vejtřasky vyjely do hlavního města. Na snímku zleva: Radim Poledna autor dřevěné vejtřasky, Emil Příhoda majitel muzea Praga, Lukáš Rokos řidič vejtřasky.
Socha vejtřasky zpestřila oslavy automobilky Praga

Spory o dědictví 

Muzeum sídlí v částečně zrekonstruovaném statku. Původním vlastníkem byl Emil Příhoda, který areál daroval svému synovy. Po smrti původního vlastníka se rozhořel boj o dědictví a nemovitosti připadli třem dalším vlastníkům. Došlo k tomu, že se rozdělilo vlastnictví areálu a sbírky. Magistrátní úředníci budou jednat s majiteli objektu a synem Emila Příhody, kterému patří sbírka vozů a historické předměty. "Jednání zahájíme okamžitě," uvedl Procházka.

Kvůli sporům s majiteli pozemků, musí majitel sbírky vozy do září odvést. Statek by pak město nechalo zrekonstruovat. Jednání o převzetí sbírky městem začalo už v březnu. Podle primátorky Adriany Krnáčové měla být sbírka vozů umístěna v bývalé továrně Praga ve Vysočanech. "Lokalit bylo vytipováno více, ale nakonec se ukázalo, že žádné místo není dostatečně připraveno," uvedl Procházka.

Logo automobilky na vozu Praga V z roku 1913.
Před 110 lety se začala psát historie automobilky Praga

Na kolik by přišla koupě muzea, zatím není jasné. Odhad hovoří o částce kolem 30 až 45 milionech. Budova je v současnosti odpojena od elektřiny a není vytápěná.Muzeum bylo založeno už v roce 1957. Veřejnosti se otevřelo v roce 2000. Sbírka obsahuje 70 automobilů a 400 tisíc předmětů, jako jsou knihy či technické plány.

Návštěvníci si prohlížejí jeden z exponátů vystavených v areálu bývalé továrny Praga v Praze
V pražských Vysočanech vznikne muzeum automobilů Praga