První hybridní autobus MHD už nějaký čas brázdí pražské ulice. Další by ho měl podle ředitele pražského Dopravního podniku (PD) Martina Dvořáka během několika týdnů doplnit. PD už nasadil do ostrého provozu také dva elektrobusy. „V horizontu dnů zveřejníme zadávací dokumentaci na nákup dalších pěti nových elektrobusů,“ prozradil Dvořák.

Bude to impulz pro veřejnost?

PD takto participuje na projektu Praha elektromobilní. Podobně jako Technická správa komunikací (TSK), či Pražská energetická (PRE). Cílem je, aby co nejdříve byla většina vozů, sloužících dopravní obslužnosti hlavního města, elektrická, nebo alespoň částečně poháněna elektrickým proudem.

„Účast DP na projektu Praha elektromobilní jsme schválili v pondělí. Například elektrobusy se nám velmi osvědčily. Chceme, aby naše hlavní město bylo, po vzoru Londýna, jedním z lídrů projektu,“ oznámil předseda představenstva DP David Vodrážka (ODS). Dvořák tento krok označil za klíčovou věc v oblasti dalšího rozvoje DP. „Elektrický pohon prostředků MHD není slepou uličkou. Naopak,“ doplnil Dvořák.

Dobíjecí stanice

Dopravní podnik se hodlá podílet nejen na zavádění čím dál většího množství elektřinou poháněných prostředků MHD do běžného provozu, ale například i na budování infrastruktury dobíjecích stanic. Ty by mohly výhledově vyrůst na některých autobusových nádražích ale i na konkrétních zastávkách MHD. „Tyto dobíjecí stanice by mohly v budoucnu využívat i firmy provádějící například úklid ulic, či svoz komunálního odpadu,“ vysvětluje Dvořák. Počítá se také s vozidly TSK, policie, i strážníků. Městské instituce a jejich přeorientování se na elektrodopravu by měly podle Vodrážky vydat prvotní impulz pro veřejnost, která zřejmě postupem času také přesedlá na elektromobily. „Bez patřičné infrastruktury, kterou hodláme vybudovat, do toho ale nikdo nepůjde,“ je přesvědčen Vodrážka.

Čtěte také: OBRAZEM: Do Prahy dorazil první hybrid