Z deseti významných tras, na kterých by měla být MHD zrychlena, jsou dvě jsou rozděleny na dva úseky. Mezi nimi jsou například úseky z Proseku přes Vysočany, Libeň a Jarov na Ohradu, ze Spořilova na Želivského nebo po Strakonické ulici.

Mají vznikat vyhrazené jízdní pruhy 

Zlepšit by se mohlo cestování rovněž z Michle přes Krč do Modřan nebo po Evropské ulici v Praze 6. Stejně tak Ropid plánuje změny na Vypichu, kde by mohla být rozšířena křižovatka a změněna délka cyklů, ve kterých se na semaforech střídá zelená a červená.

V rámci zlepšování veřejné dopravy mají být zavedeny nejen přednosti vozů MHD na křižovatkách, ale vznikat budou nové vyhrazené jízdní pruhy nebo změny v řazení jízdních pruhů. To se má týkat například trasy z Malešic přes zastávku Limuzskou k Úvalské. Na vybraných místech budou moci autobusy jezdit po tramvajových kolejích.

Praha prodloužila pruh pro autobusy

Na přípravu zavedení všech opatření město přidá Ropidu do rozpočtu 500 tisíc korun, to ale musí ještě schválit radní. Ropid je městskou organizací, která pro město plánuje a objednává veřejnou dopravu, a její provozní rozpočet se ročně pohybuje okolo 40 milionů korun.

Praha letos prodloužila například pruh pro autobusy na Strakonické od Lahoviček do Chuchle a průjezdnost tramvají by se měla zlepšit například v Nuselské a U Plynárny, kde nyní DPP rekonstruuje trať.

Čtěte také: MHD zdarma? V Tallinu to jde, v Praze zatím ne