„Pražské metro 21. století musí mít kvalitní a promyšlený návrh se soudobým designem," uvedl v tiskové zprávě Petr Hlaváček, šéf Institutu plánování a rozvoje, který bude soutěž organizovat. „Především bychom se měli poučit z nedávné dostavby metra linky A, aby se na nové lince neopakovaly stejné nedostatky," doplnil. Trojkoalice, která vzhled nových stanic metra A kritizovala, původně žádala soutěž na všechny stanice plánovaného metra D.

Metro D by podle institutu mělo být přehledné, se snadnou údržbou a jednotným značením a mobiliářem. U osmi stanic, o jejichž vzhledu nebudou rozhodovat architekti, bude institut podle ředitele dbát na „kultivaci navazujících veřejných prostranství kolem výstupů".

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na zhruba 20 miliard korun.

Čtěte také: Vedení Prahy znovu diskutuje o pokračování metra D