O problematickém průjezdu cyklistů pod vyšehradskou skálou diskutují politici už řadu let. Úzký průjezd, který vede v zářezu skály spolu s vytíženou silnicí, není ideální. Několik návrhů v minulosti sice zaznělo, mluvilo se třeba o lávce, pontonech nebo přívozu. Žádný ale Praha nezrealizovala.

„Je to dlouhodobě velmi problematické místo, přitom má pro Prahu zásadní význam," tvrdí Fillar. „Komise řekla, že cyklospojení pod Vyšehradem je prioritou, začínáme od bodu nula, musíme znát možnosti, než přistoupíme k rozhodnutí, kterou cestou se vydat," uvedl Fillar.

Zatím není možné mluvit o nákladech na stavbu. Bude záležet na tom, co architekti navrhnou a jakou z variant město vybere. „Doufám, že vznikne něco zajímavého a atraktivního, na co budeme pyšní," doplnil člen komise.

Počet cyklistů v Praze se rok od roku zvyšuje. Od roku 2002, kdy Praha se sčítáním začala, narostl jejich počet desetinásobně. Jen po Podolské nábřeží podle údajů z čítačů projede v létě až 55 tisíc cyklistů měsíčně.