Kvůli stavbě tunelu Blanka se Praha u rozhodčího soudu pře se stavební firmou Metrostav. Jde také o nezaplacené faktury, v tomto případě ale ve výši 2,155 miliardy korun.
Podobně jako v případě IDS byly práce provedeny nad rámec smluv a Praha neví, jak je nyní zpětně zákonnou cestou proplatit. Metrostav kvůli tomu v prosinci loňského roku zastavil stavbu.
„Práce IDS není již delší dobu hrazena a společnost se kvůli tomu za loňský rok zřejmě propadne do ztráty," uvedl Pavel Kočiš z IDS. „Potíže vyplývají ze špatně nastavených smluvních vztahů v minulosti," reagoval náměstek primátora Jiří Nouza.
Konec léta?
Smlouvy pocházejí z roku 2007, kdy Prahu vedl primátor Pavel Bém. Blanka, která vyjde Prahu zhruba na 36 miliard korun, měla sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní primátor Tomáš Hudeček mluví o konci léta. Záležet přitom bude na průběhu soudních sporů.
Rozhodčí soud v předběžném stanovisku nařídil Metrostavu v některých pracích pokračovat. Z právní analýzy, kterou si už dřív nechala Praha vypracovat, vyplynulo, že smlouva firmu IDS dostatečně nemotivuje.