„Vzhledem k tomu, že hlavní město nemá možnosti, jak regulovat lodní dopravu, můžeme pouze řešit pravidla pro kotvení lodí. Od 1. ledna 2021 tak na pražských březích nebudou moci kotvit lodě, které nebudou splňovat normu Euro 5," uvedl mluvčí. Opatření schválila ještě minulá politická reprezentace.

3. Allure of the Seas - délka 360 metrů, hrubá tonáž 225 282 GT
Deset největších výletních lodí světa. Mají bazény, obří tobogany i lunapark

Radní Chabr tento týden uvedl, že město chce také zajistit, aby lodě na řece dodržovaly pravidla chování. Zmínil problém s vypouštěním fekálií, což je dáno i nedostatečnou infrastrukturou pražských břehů. Město proto podle něj zvažuje, že pořídí servisní plavidlo, které by právě odčerpání fekálií za poplatek pro plavidla zajišťovalo.

Do roku 2050 bude Praha bezuhlíková

Vedení hlavního města si zlepšování kvality ovzduší vytyčilo jako jeden z důležitých bodů programu. Praha je po Ostravě druhým nejznečištěnějším městem v republice, přičemž až 80 procent znečištění produkuje doprava.

Zástupci Prahy, Policie ČR a vybraných STK podepsali memorandum o spolupráci.
Copak vám to jde z výfuku? Policie začne v Praze měřit emise aut

Vedení magistrátu se proto chystá obnovit například plán zavedení nízkoemisní zóny, která by povolila vjezd do širšího centra města jenom autům s menšími emisemi. Rada prověří také možnost zpoplatnění vjezdu do centra, schválila zavedení MHD zdarma v době smogových situací a připravuje se vyhláška zakazující topení uhlím.

Zastupitelstvo nedávno schválilo závazek, že se do roku 2030 v Praze sníží množství emisí oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 bude metropole takzvaně bezuhlíková.

Pražský dopravní podnik (DPP) testuje nový hybridní autobus Solaris Urbino.
Metropole testuje další hybridní autobus. Jezdil už v Bruselu