Možnost nakoupit základní potraviny včetně chlazených uzenin, sýrů či jogurtů, ovoce, zeleniny, pečiva a drogerie drogerii znají řidiči z čerpacích stanic Shell a tamního prodejního konceptu Billa Stop & Shop; třeba v Praze dokonce ze 17 různých míst.

Stejná značka provozující řetězec supermarketů nyní přichází s novým formátem spolupráce s čerpacími stanicemi – v tomto případě se značkou OMV. V její zrekonstruované benzince na Strakonické ulice u pražské Chuchle byl otevřen první obchod nabízející čerstvé potraviny VIVA Billa. Ještě do konce letošního roku mají být otevřeny další tři.

Nákup cestou z práce či na chatu

Společně s tankováním mohou zákazníci skutečně pořídit běžný nákup. Podle sdělení Dany Bratánkové z centrály českého zastoupení REWE Group, kam Billa patří, zde mají k dispozici až 1,1 tisíce položek převážně od českých výrobců – se zaměřením na čerstvé potraviny, ovoce, zeleninu a pečivo. OMV pak koncept doplňuje nabídkou občerstvení: sendvičů a fairtrade kávy z čerstvě mletých zrn. Na takovou prodejnu v prostorách čerpací stanice (kde nechybí nabídka ve velkém chladicím ostrovu, digitální obrazovky doplňující tištěné informační materiály, ale ani do konceptu zapadají relax zóna pro řidiče) upozorní i logo přímo na totemu benzinky.

Nový prodejní koncept VIVA Billa ve čerpací stanici OMV u Strakonické silnice ve Velké Chuchli.Nový prodejní koncept VIVA Billa ve čerpací stanici OMV u Strakonické silnice ve Velké Chuchli.Zdroj: archiv Ogilvy PR

Potraviny z centrálního skladu v Modleticích zaváží Billa třikrát týdně. Včetně ovoce, zeleniny, uzenin, sýrů nápojů, pečiva nebo drogistického zboží. Generální ředitel Billa ČR Liam Casey ujišťuje, že zákazníci na pumpě OMV dostanou stejně čerstvé potraviny jako v obchodě. „Ať už jsou na cestách, jedou z práce domů nebo s rodinou na výlet, mohou nakoupit stejně, jako kdyby zavítali do kterékoli z našich prodejen,“ konstatoval.

Také generální ředitel společnosti OMV Daniel Vasilache klade důraz na čerstvost – a rovněž on oceňuje, že motoristé mají možnost nakoupit si všechny potřebné potraviny během krátké zastávky cestou ze zaměstnání nebo na víkend. Očekává se tedy, že nové možnosti nákupu budou využívat jak Středočeši mířící domů, tak Pražené směřující na chaty a chalupy nebo mířící na výlet.

Zaujmout mají nové barvy i nové slevy

Billa se také chlubí novinkou v Říčanech, kde byla otevřena první prodejna upravená podle nových pravidel: se změněným designem i novinkami v uspořádání regálů. Má se stát vzorem pro nové kamenné prodejny, jichž generální ředitel Casey plánuje do konce roku otevřít až 80. S tím by měl být spojen nábor patnácti set nových zaměstnanců.

Vedle přehlednějšího uspořádání a změn barev (což se týká jak samotného prostředí či označení akčních nabídek a slev, tak oděvů pracovníků) vyzdvihl zejména širší uličky – a upozornil také na zvětšení prostoru pro nabídku ovoce a zeleniny, pečiva i lahůdek.

Břevnovské posvícení v sousedství Břevnovského kláštera se setkalo s obrovským zájem návštěvníků.
Fronty před stánky i atrakcemi. Břevnovské posvícení provázel obrovský zájem

Cesty, jak oslovit zákazníky, hledají i další obchodní giganti. Třeba změn v označení zboží, na které chce prodejce obzvlášť upozornit, si v poslední době mohli všimnout i lidé nakupující jinde. Objevují se však i další novinky. Třeba Tesco, jež má od minulého týdne u Prahy novou prodejnu v Odoleně Vodě, nabízí od října možnost nakupovat s desetiprocentní slevou držitelům studentského průkazu ISIC: pro jeden nákup za týden.

Slevový týden zaměřený na cílovou skupinu seniorů ve věku 65+ zase od 9. do 15. října spustil řetězec Lidl: pokud se u pokladny přihlásí a ukážou doklad s fotografií, dostanou desetiprocentní slevu na čerstvá vejce, ovoce a zeleninu či nebalené pečivo.