Dopravní problémy zatím nenastaly. Novinářům to v pondělí 15. května řekli primátor Bohuslav Svoboda (ODS), jeho náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter. Doprava bude podobně jako loni vedená ve třech namísto nynějších čtyř jízdních pruzích v každém směru. Barrandovská rampa bude uzavřena.

Rekonstrukce mostu začala loni na jižní polovině jeho jižní části. Práce jsou rozložené do několika let a potrvají vždy jen část roku. Za celé období vyjdou na 594,5 milionu korun. Soumostí z roku 1983 tvořené dvěma částmi, severní a jižní, se dosud nikdy neopravovalo.

"O víkendu jsme stavěli dopravní opatření a již včera (v neděli) bylo možné pracovat na staveništi, takže včera (v neděli 14. května) se odmontovávala svodidla, dnes od rána jedou frézy, frézuje se vozovka, kdy se co nejdříve potřebujeme dostat k nosné konstrukci mostu, abychom mohli dělat vyrovnávací vrstvy a následně izolace, římsy a tak dále. Všechno už jede na plné obrátky," řekl Richter.

Frézování vozovky by mělo být hotovo do úterý a následně se dělníci pustí do bourání říms, které byly navrtány a dělníci je nařežou. "Přijede těžká mechanizace a bude římsy bourat bouracími kladivy. Musíme nynější římsy zlikvidovat. Pak následuje odstraňování izolace," sdělil Richter.

V loňském roce opravy zpozdily práce na takzvané vyrovnávací vrstvě. Dorovnává rozdíly ve výšce betonu, který je v té které části mostu jinak silný. Rozdíly ve výšce vrstev loni silničáři objevili až při rekonstrukci. Podle Richtera by ale podobné problémy letos nastat neměly. "V zimě jsme nechali odvrtat vzorky, to znamená, věděli jsme dopředu, jaká tloušťka vozovkového souvrství tam je. Na to konto se vypracovala projektová dokumentace, kde a kolik se bude vyrovnávat, takže na to jsme připraveni, navíc loni jsme museli tu technologii za pochodu dovyvinout a vyzkoušet," řekl.

Jak na hlavním mostě přes Vltavu, tak na rampě z ulice K Barrandovu budou silničáři dělat obdobné práce. Pouze na mostě, který má předpjatou konstrukci, budou dělníci vyztužovat lanové předpětí. Už loni se ukázalo, že lana jsou zkorodovaná a je třeba je vyměnit. Loni kvůli tomu museli silničáři vyvrtat nové průchody pro lana. "To je věc, která je oproti rampě jiná, ale vesměs jde o stejné práce," řekl Richter.

Řidiči by měli využít objízdné trasy přes Pražský okruh, bude otevřen sjezd do Písnice. Rozšířena už byla sjízdná rampa z Modřanské na Jižní spojku. Stejně jako loni bude v provozu vratná rampa u Lihovaru, kterou využijí řidiči jedoucí z ulice K Barrandovu na Jižní spojku. Posílena bude po dobu oprav MHD, ve vybraných ulicích budou provizorní vyhrazené pruhy pro autobusy. Zvýšena je preference MHD v křižovatkách. Podle Hřiba zatím vážné problémy v dopravě nevznikají.