„Jedna ze základních podmínek je úprava legislativy, konkrétně drážního zákona, která musí být provedena v následujících dvou letech. Návrh změny má již DPP připraven, nyní čekáme na nejvhodnější příležitost, kdy ji v Parlamentu iniciovat," řekl Dolínek.

Stavba proběhne ve čtyřech etapách

Letos v listopadu bude vypsána soutěž, v níž Praha a DPP budou hledat firmu, která provede geologický průzkum. Město také vypracovalo harmonogram stavby. Rozdělena bude do čtyř etap, první zahrnuje zmíněný geologický průzkum. Báňskému úřadu chce město průzkum ohlásit v únoru 2018, v srpnu téhož roku by průzkum mohl začít.

V druhé etapě má podle harmonogramu začít stavba metra mezi stanicemi Pankrác a Nové Dvory. „Při zahájení přípravy této etapy v březnu 2017 je dosažitelný termín zahájení stavby v roce 2019," řekl již před časem Dolínek. Cílem by bylo dokončení a zprovoznění úseku do roku 2023.

 Město chce požádat o peníze z EU

Zároveň s druhou etapou by začala ražba tunelu z Písnice směrem do centra. Tento úsek má být dokončen v rámci třetí etapy. V poslední etapě by vzniklo depo v Písnici.

Náklady na stavbu z Písnice na náměstí Míru jsou odhadovány na 50 miliard korun. Město plánuje požádat o peníze z Evropské unie, z níž může získat sedm až devět miliard korun. Stanice metra A do Motola, otevřené nedávno, vyšly na téměř 20 miliard korun.

Před 50 lety začala stavba první stanice pražského metra - Hlavní nádraží. Do provozu se stanice dostala po sedmi letech od zahájení stavby, v květnu 1974, a to spolu s prvním úsekem pražského metra mezi Sokolovskou (dnes Florenc) a Kačerovem.