Pro lidi z Holešovic a potažmo z Karlína by lávka znamenala spojení s nejbližší zelení. Zároveň by přinesla kultivaci prostředí na Štvanici. Burgerová tvrdí, že potřebu propojení břehů s ostrovem letos potvrdil nový přívoz, který si lidi záhy oblíbili. Loďkou se podle ní v létě ve zkušebním provozu svezlo přes 240 lidí denně.
O vybudování lávky na Štvanici se v Praze mluví už řadu let. V minulosti byla sice vypsána architektonická soutěž na most pro pěší, situace se ale změnila v roce 2002 kvůli tragickým povodním. Podle radnice je tak nutné vypsat soutěž novou.
Praha by přitom soutěžila pouze část mezi Holešovicemi a Štvanicí. Nejvhodnějším řešením je pontonová lávka, řekla Burgerová. O propojení ostrova s břehem Karlína by se mohl postarat soukromý investor, který ovšem v místě plavebního kanálu musí postavit most dostatečně vysoko.
Čtětě také: Lávka spojí hned několik částí města