Výčet podmínek schválila rada městské části, vyplývá jejího z unesení. Sousední Praha 6 se zase nedávno usnesla na požadavku vést trať mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let. Plně elektrifikovaná dvoukolejná trať má podle plánu Správy železniční dopravní cesty vyjít na 19,5 miliardy ko­run.

„Prahu 7 v tuto chvíli trať rozděluje a my bychom rádi, aby ji v budoucnu spojovala. Proto je nutné projektovat železnici v Bubnech jako architektonicky kvalitní městotvorný prvek," řekl médiím starosta Prahy 7 Jan Čižinský. „Trať musí mít dostatečnou výšku pro podchod a podjezd a v místech významných veřejných prostranství musí existovat vizuální spojení z jedné strany na druhou," doplnil. Radnice bude žádat i využití moderních protihlukových opatření. Chce také vědět, jak se stavba dotkne Královské obory.

Ministerstvo dopravy nedávno schválilo podobu tratě, která povede ve stopě nynější železnice z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Ministerstvo preferuje, aby mezi Dejvicemi a Veleslavínem trať vedla částečně v tunelu. Za zastávkou Praha – Ruzyně má být odbočka na letiště, za ní trať povede dál do Kladna.

Z centra města na letiště by se měli cestující dostat do 27 minut.