Stanice Nádraží Veleslavín byla zprovozněna loni v rámci prodloužení trasy metra A do Motola. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) má Praha 6 stejný cíl jako on.

Radní v pondělí odsouhlasili dokument zabývající se vlivy prodloužení trasy A metra. V rámci jednání se pak usnesli na výše zmíněných požadavcích. Pokud autobusový terminál nevznikne, hrozí podle radnice, že z Vítězného náměstí nezmizí meziměstské autobusy, a bude tak docházet k duplicitním jízdám jednotlivých autobusů a metra.

Radnice rovněž požaduje stavbu nového parkovacího domu s minimálně 200 parkovacími místy. „Praha 6 opakovaně zdůrazňuje, že absence parkoviště typu P+R v celé severozápadní části Prahy velmi negativně ovlivňuje dopravní situaci v prostoru širšího centra Prahy 6. Je proto nanejvýš žádoucí, aby byla urychleně připravena a zprovozněna záchytná parkoviště tohoto typu," uvedl starosta Ondřej Kolář.

Dolínek uvedl, že cíl radnice je stejný, jako jeho. „Praha 6 požaduje to samé, co já. Jednám od začátku nástupu do pozice radního pouze o zahloubené variantě, která předpokládá vytvoření parkovacích míst P+R a úpravu autobusového terminálu. Je třeba připravit efektivní a ekonomicky únosné řešení, abychom mohli žádat o spolufinancování z EU," uvedl.

Z Dlouhé míle sešlo

Parkoviště P+R i autobusový terminál měly původně vzniknout na Dlouhé míli, kam mělo vést i metro. Linka však byla nakonec ukončena v Motole. Právě na Veleslavín se pak měly obě plánované stavby přesunout. Ke stanici nyní mohou zajíždět pouze autobusy, pro auta parkování vyřešeno není.

Představitelé městské části současně po vedení metropole požadují také přednostně vyřešit opožděnou modernizaci železnice Praha - Kladno. Modernizace měla být původně dokončena před otevřením metra do Motola.

Prodloužený úsek metra A z Dejvické do Motola byl otevřen v dubnu loňského roku. Výstavba čtyř stanic vyšla na asi 20 miliard korun.

Čtěte také: Nejvytíženější stanice nového metra A je Nádraží Veleslavín