Vedle instalace semaforu u přechodu před kruhovým objezdem na Vítězném náměstí a pokládání takzvaného tichého asfaltu v Patočkově ulici žádá Praha 6 v souvislosti s provozem tunelového komplexu Blanka také o vybudování třetího jízdního pruhu na Karlovarské ulici. Ten by měl, dle návrhu Prahy 6, fungovat kyvadlově. Řidiči by ho využívali ráno ve směru do centra, odpoledne ven z Prahy, popsal starosta městské části Ondřej Kolář (TOP 09).

To jsou ale jen některá dílčí doprovodná dopravní opatření. Provoz v tunelu Blanka si jich v Praze 6 zřejmě vyžádá více. Na rozdíl od Letné, Holešovic, magistrály, či centra Prahy, kterým Blanka znatelně ulevila od dopravní zátěže, je situace v Dejvicích, Břevnově, či na Bílé hoře v ranních a odpoledních špičkách zcela opačná.

Asi nejzásadnější stavbou, která by primárně měla odlehčit Vítěznému náměstí je obchvat propojující ústí Blanky na Prašném mostě s Evropskou ulicí. Stavět se ale zřejmě začne až v roce 2018 a vše potrvá nejméně dva roky.

Jak opakovaně informoval Pražský deník, také další městské části trvají na zklidnění povrchové dopravy v souvislosti s Blankou. Omezení průjezdu by se například mělo týkat Smíchova, ale třeba i obou vltavských nábřeží v centru.