Ve vilové čtvrti Košíře musí místní obyvatelé už od září 2012 cestou na Anděl přestoupit na tramvaj a právě chybějící přímé spojení se jim nelíbí.

„Linku jsme zkrátili, protože tam byl dlouhý souběh 
s tramvajovou dopravou. Víme o tom, že lidé chtějí trasu linky vrátit, ale to by bylo pro město velmi nákladné," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Čtěte také: Dubnová revoluce v městské hromadné dopravě se dotkne stovek tisíc lidí

Praha 5 přesto doufala, že chystané změny v hromadné dopravě plánované kvůli prodloužení metra A do Motola, se dotknou i linky 123.

„Pan náměstek Dolínek (pro dopravu na Magistrátu hl. m. Prahy - pozn. red.) ve svém prohlášení z prosince 2014 deklaroval, že nový návrh změn linkového vedení odstraní staré křivdy z roku 2012, proto jsme věřili, že dojde k nápravě. Ale jediné, co Ropid uznal, je to, že je potřeba autobus 123 posílit," vysvětlil radní Prahy 5 pro dopravu Petr Hnyk (SZ), proč se vzedmula nová vlna kritiky.

Podle Hnyka je jednotný postoj koalice i opozice na Praze 5 jasným vzkazem pro magistrát a Ropid, aby s linkou 123 začali něco dělat. A bez šance pátá městská část není. „Víme o požadavku Prahy 5 a budeme se tím ještě zabývat. Zatím to je otevřené, žádný závěr nepadl," uzavírá Drápal.

Čtěte také: Část pražských radnic protestuje proti chystaným změnám v MHD