Služba je založená na online tlumočení do znakového jazyka či online přepisu mluvené řeči. Tlumočník či přepisovatel nemusí být na stejném místě jako klient, spojí se prostřednictvím internetu. Tudíž je možné využít jejich služeb z jakéhokoliv místa v republice. Tímto způsobem lze zprostředkovat jak osobní, tak telefonický rozhovor neslyšícího se slyšícím, například úředníkem.

„Využívání Tiché linky významným způsobem zlepší komunikaci osob se sluchovým postižením s naším úřadem, protože radikálně snižuje komunikační bariéru. V případě potřeby pomůže lidem při jednání na matrice, stavením úřadu i jinde. Je to další krůček při otírání a vstřícnosti úřadu občanům,“ uvedla Iva Kotvová, zástupkyně starosty pro sociální, zdravotní a rodinnou politiku.

PVK přišla s projektem vody v sáčcích.
PVK přišly s novým projektem. Sáčky s vodou dodají postiženým či školkám

Tichá linka umožňuje bezbariérovou komunikaci neslyšícím zdarma, v případě telefonování na tísňové linky dokonce 24 hodin denně, běžnou komunikaci s lékařem, úřady, zaměstnavatelem, školou nebo rodinou. Efektivně tak doplňuje službu fyzicky přítomného tlumočníka či přepisovatele na nejrůznějších jednáních. Tichá linka je dostupná prostřednictvím webové aplikace www.tichalinka.cz nebo aplikace pro mobilní telefony. Nabízí také dvě služby: online přepis mluvené řeči a online tlumočení do českého znakového jazyka.

Chovatel velkých šneků Tomáš Protiva.
Tomáš z Prahy chová nejvíc druhů šneků na světě. Má jich doma několik tisíc