Radnice se inspirovala u podobného zákona z roku 2001, který urychlil stavbu dálničního obchvatu Plzně. „Jsem přesvědčen, že hlavní město Praha by mělo postupovat podle zmíněného příkladu a využít svou zákonodárnou iniciativu," uvedl Horálek. Zákon totiž musí předložit hlavní město. „Přijetím zákona by se výrazně zrychlila a zjednodušila příslušná správní řízení a zkrátily lhůty," dodal starosta. Podle něj by se i zjednodušil výkup pozemků.

Z vnějšího okruhu se dosud nezačal stavět jihovýchodní úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi a dále tři severní úseky od Ruzyně, přes Suchdol a Březiněves do Satalic. Investorem Pražského okruhu je stát, s výstavbou v příštích letech nepočítá.

Čtvrtou městkou část trápí především chybějící úsek mezi brněnskou dálnicí a Běchovicemi. Kvůli tomu jezdí tisíce aut a kamionů denně přes Spořilov. Místní obyvatelé si na to dlouhodobě stěžují. Praha proto usilovala rovněž o zákaz vjezdu kamionů do Prahy, na konkrétních podmínkách se ale nedohodla s ministerstvem dopravy.