Představitelé třetí městské části vyjádřili na společné schůzce s politiky z „velké radnice“ nespokojenost s koordinací investičních akcí a dobou jejich realizace.„Situaci kolem dopravy už několikátý den intenzivně řešíme s představiteli magistrátu“, informoval starosta Prahy 3 Jiří Ptáček (TOP 09, STAN). Kromě výměny dopisů a telefonátů se s radními z Prahy 3 sešel náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) a zástupci městských společností, které se na uzavírkách podílejí (např. TSK či PVS). „Praha 3 vyjadřuje nespokojenost nad tím, jak jsou investiční akce koordinovány, a upozorňuje na fakt, že při výběru zhotovitelů není kladen dostatečný důraz na dobu realizace“, upozornil Ptáček.

Náměstek Scheinherr (Praha sobě) se role koordinátora dopravních omezení nezříká a Praze 3 přislíbil dodělání rekonstrukcí v co nejkratším termínu, ideálně ještě před plánovaným koncem. Od pondělí má navíc dojít k oddělení tramvajové dopravy v ulici Seifertova.

Promítání na budovu ministerstva vnitra.
FOTO: Záběry uprchlíků a logo ODS. Anonymní aktivisté promítali na vládní budovu

„Každý den, kdy se někde staví či opravuje, může snižovat komfort lidem, kteří v místě žijí nebo tudy projíždějí. Proto když jsem nastoupil na Magistrát, začali jsme v Dopravním podniku a TSK soutěžit zakázky nejen s ohledem na cenu, ale i důrazem na rychlost. To u jiných městských firem, které teď realizují své projekty na Praze 3, zatím nefunguje,“ prohlásil Scheinherr.

Starosta „trojky“ nicméně považuje dosavadní zohledňování doby zhotovení i na straně města za nedostatečné. V případě náročné rekonstrukce Koněvovy ulice by tak následující etapy měly být na straně TSK soutěženy se 40% váhou na uvedené kritérium.

Scheinherr: Současné problémy nemohla podchytit sebelepší koordinace

„Dluh na dopravní infrastruktuře, který jsem zdědil, je obrovský. Proto už nemůžeme odkládat důležité infrastrukturní projekty, které mají dopad na celé čtvrti a jejich rozvoj. Opravy na Praze 3 byly koncentrovány do týdne se státním svátkem, kdy bývá v ulicích menší provoz. Do toho ale spadly dvě havárie - teplovodu na křižovatce Jana Želivského a Olšanská a havárie napájení světelné signalizaci U Bulhara,“ zdůvodnil Scheinherr současné problémy, které podle něj „sebelepší koordinace nemohla podchytit“. „Bohužel tak nastaly komplikace v pondělí a v úterý, ve čtvrtek a pátek už byla situace podstatně lepší,“ dodal.

Ucpané silnice jsou námětem i mnohých debat na populární facebookové stránce Praha 3 Žižkov – mí(ě)sto, kde žijeme. „Tolik barikád Žižkov zažil naposledy v pětačtyřicátym na jaře,“ poznamenal Marek Kroufek. „Však ano, zřejmě vymysleli, jak tu naštvanost ještě vygradovat. Bylo to moc průjezdné,“ napsal zase Robert Hanzlík. A Petr Kříž ho doplnil komentářem: „Takže průjezd Olšanskou a Želivského ještě ‚vylepšili‘ dalším záborem u NNŽ“.

Rezidence Na Mariánské cestě vzniká v Brandýse nad Labem.
V Brandýse vyroste nová rezidenční čtvrť, bude zahrnovat 321 bytů

Jiný uživatel pak označil za „dopravní nesmysl“, napomáhající neprůjezdnosti Prahy, mimo jiné ubrání jízdního pruhu na Olšance. Ne každý ale dává vinu za komplikace magistrátu. „Zácpy dělají lidi. I kousek pod Žižkovem. Ze 30 aut ve 20 seděl jen jeden člověk,“ napsal v úterý uživatel Pem Xna. Tvrdé kritice žižkovské radnice čelila kvůli koordinaci dopravních uzavírek v roce 2018 už minulá magistrátní koalice pod vedením Adriany Krnáčové (ANO).