„V modrých zónách by se parkovalo stejně jako dosud, jen lidé by za místo platili. Je to vlastně zpoplatnění dnešního parkovacího režimu. Navíc by zóny zkomplikovaly příjezd návštěv a služeb, a tím by se zhoršila obslužnost území," řekl dnes ČTK opoziční zastupitel Petr Lukeš (Hnutí pro Prahu 11). Na okrajových sídlištích není podle něj takový problém s denním parkováním jako v centru města.
Podle místostarosty Jana Meixnera (ODS) vypracuje radnice novou koncepci, kde by se počítalo jen s časově omezeným placeným stáním. „Modré zóny by neměly fungovat o víkendu, což byl jeden z kritizovaných bodů současné koncepce. Navíc by placené zóny fungovaly jen od 8:00 do 18:00 hodin," řekl Meixner.
Na Jižním Městě se uvažovalo také o vybudování 12 parkovacích domů, které by v několika patrech nabízely nová parkovací místa a vyšší bezpečnost parkování. Podle odpůrců placeného parkování ale radnice plánovala nejen stavbu garáží, ale i prodej okolních volných parkovacích ploch developerům pro další bytovou a komerční výstavbu. Radnice pod tlakem místních nakonec od výstavby garáží ustoupila.
Praha 11 na podporu projektu modrých zón rozšířila mezi lidmi anketu o problematice parkování. „Jsou to pseudoankety, které jen stojí spoustu peněz," uvedl Lukeš. Podle opozičního hnutí zaplatilo už vedení městské části za projekty zón a garáží asi 20 milionů korun. Místostarosta Meixner ale tvrdí, že studie zón vyšly na necelých pět milionů.
V Praze 11, kde žije asi 80.000 obyvatel, je v současnosti asi 38.000 parkovacích míst. Podle Meixnera jich stále chybí asi 2500.
Zřizovatelem zón placeného stání na celém území metropole je hlavní město Praha. Praha 11 se k projektu přihlásila v březnu loňského roku, po protestech občanů ale svou žádost nyní stáhla.
Parkovací zóny v minulosti zavedla například Praha 1, 2, 3 nebo 7. Další radnice tuto možnost zvažují.