„Hned několik významných tras nových tramvajových tratí a železnice se týká našeho území. Rozhodně jsme bez výhrady pro a poskytneme veškerou potřebou součinnost,” uvedl radní pro územní rozvoj Bohumil Coufalík.

Koridor mezi Prahou a Berounem 

Změny se budou týkat tramvajové dopravy. Konkrétně půjde o tzv. Východní tramvajovou tangentu. Ostatně s tou počítá i Strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze do roku 2030 a měla by zahrnovat úsek Kubánské náměstí–Vinohradská (Želivského) a Záběhlická–Bohdalec–Eden–Vršovická. Navíc je v souladu s urbanistickou studií Bohdalec – Slatiny – brownfield Strašnice, kterou loni Praha 10 schválila.

Městská část podpořila i tzv. Jižní tramvajovou tangentu, která počítá s trasou  Budějovická–Vyskočilova–Michle (U Plynárny) a Budějovická–Dvorce.  Jedna z plánovaných změn ještě vymezuje koridor pro trať vysokorychlostní železnice z hlavního města do Berouna.  „Vnímáme, že územní rezerva pro koridor má ochránit prostor pro jeho případné umístění,” uvádí Coufalík.