„Praha 10 patří do širšího centra metropole a malešicko-strašnickou průmyslovou zónu považujeme za území, kde v budoucnu předpokládáme postupnou transformaci v novou městskou čtvrť, která se zapojí do organismu města," uvedl radní Prahy 10 Bohumil Zoufalík (Hnutí pro Prahu 10), který má v gesci územní rozvoj.

Překladiště by podle městské části přivedlo do staré zástavby Malešic velké množství kamionů. Nový terminál nedaleko spalovny má nahradit ten, který skončí v areálu nákladového nádraží na Žižkově. Předpokládá se pohyb dvou až tří vlakových souprav a 110 kamionů denně.

Dokumet kritizují odborníci 

Metropolitní plán je strategický dokument, který stanoví, kde se co v hlavním městě může stavět. Platit má od roku 2020, ale jeho příprava nabírá zpoždění. Dokument je terčem kritiky i z řad odborníků.

Vedení Prahy odvolalo šéfa Institutu plánování a rozvoje (IPR), který měl jeho přípravu na starosti. Opozice kvůli němu vyzvala k rezignaci náměstkyni primátorky pro územní rozvoj Petru Kolínskou (SZ/Trojkoalice).

Čtěte také: Sto tisíc nových Pražanů? Místo je