Městské části jde o zhruba 500 metrů dlouhý a 30 metrů široký pruh pozemků těsně sousedící s Masarykovým nádražím na jedné a ulicí Na Florenci na druhé straně. Z návrhu, na kterém se před časem shodl magistrát s ministerstvem dopravy a kultury, mimo jiné vyplynulo, že by část pozemků zůstala i nadále vyčleněna pro potřeby železniční dopravy. Z výstavby by tak sešlo.

Čtěte také: Praha 1 chce zrušit všechny herny, zachová jen kasina

„Naším zájmem je, aby se plocha zastavěla," řekl Hejtmánek. „V předchozím návrhu bylo možné vystavět blokovou zástavbu, to ale teď nebude možné. S tím zásadně nesouhlasíme," uvedl. Na místě podle stávající normy nemohou stát domy určené pro bydlení. V těsné blízkosti památkově chráněného nádraží by tak zřejmě vyrostly administrativní budovy. Praha 1 požaduje, aby dosahovaly maximální výšky šesti pater a jednoho ustupujícího podlaží. Ulice Na Florenci by se pak měla změnit v bulvár s širokými chodníky, místy pro parkování a zelení.

Praha 1 může podávat k návrhu změny územního plánu pouze připomínky. Hejtmánek připustil, že velký hlas při jednání o změně ale mít nebude. Poslední slovo bude mít zastupitelstvo hlavního města.

Materiál počítá se zachováním nádraží, chrání objekt pošty u Hybernské ulice, umožňuje přestavbu autobusového nádraží na Florenci a počítá s vybudováním železničního muzea.

Skupina Penta staví u Florence jednu z největších kancelářských budov v Praze. Měla by stát kolem pěti miliard korun.