Analýzu současné situace v parkování v Karlíně a následně i návrh na plošnou regulaci chtějí zastupitelé v Praze 8. To, zda se osmá městská část skutečně připojí k ostatním městským částem se zónami placeného stání, však rozhodnou zastupitelé až během roku 2009.

Osmá městská část nechá vypracovat projektovou dokumentaci na zónu placeného stání v části Karlína ohraničené ulicemi Ke Štvanici - U Sluncové a Nekvasilova. „První částí projektu bude aktualizace původní analýzy z roku 2004, která vyjde ze současného stavu a například i z plánované výstavby, s níž musíme počítat, uvádí zástupce starosty Josef Vokál (ODS).

Z analýzy vzejde návrh na plošnou regulaci na vymezeném území. „Výsledné řešení návrhu plošné regulace dopravy bude nejprve prezentováno na druhém zasedání zastupitelstva v roce 2009. Až v případě kladného vyjádření zastupitelstva bychom mohli přistoupit k dalším krokům týkajícím se případného zavádění zóny placeného stání v Karlíně,“ dodává místostarosta.

Výhody a nevýhody zón

Situaci ohledně možností parkování a eventuální potřeby zavedení zóny placeného stání v Karlíně mapuje osmá městská část již několik let. V roce 2007 dokonce nechala zpracovat obsáhlý průzkum názorů obyvatel Karlína. Tehdy při výběru ze tří možností vhodných pro parkování v Karlíně největší část dotázaných (70%) vybrala ohraničené parkovací zóny s administrativním poplatkem za parkovací kartu.

Opačný názor ale zastává třiadvacetiletá Klára Řezníčková z Prahy-Východ, která dojíždí do Karlína za prací. „Už teď je tu těžké zaparkovat, co teprve až budou zóny placeného stání, to si to vůbec nedovedu představit,“ stěžuje si Řezníčková.

S jejím názorem souhlasí i poslanec ODS František Laudát, který je ve skupině poslanců navrhujících zrušení parkovacích zón.„Parkovací zóny škodí všem, protože lidé s trvalým bydlištěm mají problémy s návštěvou příbuzných čis řemeslníky, kteří do zón nechtějí jezdit nebo si účtují do cen svých služeb parkovné. Zóny tak, jak fungují v Praze, jsou nepřátelské vůči občanům i podnikatelům,“ dodal Laudát.