Zasedání se táhlo více než tři a půl hodiny a přesto k žádnému závěru nedospělo: zastupitelé totiž neschválili ani jeden z opozičních návrhů, ani návrh rady, takže v platnosti zůstalo usnesení zastupitelstva z 29. března. V něm se zastupitelé hlasy vládnoucí koalice vyslovili pro to, aby se vzal „v úvahu postoj mnoha odborníků a veřejnosti“ a nádraží bylo zbaveno statutu kulturní památky.

Na včerejším zasedání vystoupila řada odborníků, kteří se vyslovovali pro i proti zachování budovy nádraží. Ve sporu jde o lukrativní pozemky o výměře přes 33 hektarů, jenž dnes z velké části patří Českým drahám (ČD).

S ČD vytvořila Sekyra Group subjekt Žižkov Station Development a na pozemcích, na něž má předkupní právo, chce postavit byty pro 15 000 lidí.

Architekt Ivan Vavřík argumentoval proti zachování budovy nádraží tím, že prý nejde o funkcionalistickou stavbu, ale pouze o památku průmyslové architektury. Kateřina Bečková z Klubu za starou Prahu zdůraznila, že vůbec není podstatné, zda jde či nejde o funkcionalistickou stavbu, ale o to, že je to významná památka průmyslové architektury. „Pokud se podaří tuto budovu zakomponovat do nové výstavby a využít ji pro nové účely, pak bude mít nově vzniklá čtvrť evropskou a možná i světovou úroveň.

V opačném případě tam vyroste čtvrť, jakých jsou u nás tucty,“ podtrhla Bečková.

Čtěte také: Osud nákladového nádraží Žižkov je zatím nejasný