Křižovatky ulice Koněvova s ulicí K Lučinám a Pod Lipami a křížení ulic Olšanská a Želivského tak „obohatí“ obrovské světelné plochy, jež nejen rozptylují pozornost řidičů, ale jsou i zdrojem tzv. světelného smogu.

Záměr, o němž se hovoří již od podzimu 2010, nyní umožnil postoj vedení radnice Prahy 3, jež s instalací bigboardů v zásadě souhlasí, a to i přes odpor opozice a místních obyvatel.

Protestují místní obyvatelé i opozice

„Začali jsme sbírat podpisy pod petici, která upozorňuje, že stavbou bigboardů bude znehodnocena zeleň, zhoršena bezpečnost dopravy a životní prostředí místních obyvatel,“ řekl Deníku zástupce občanského sdružení Tady není developerovo a zastupitel Prahy 3 Matěj Stropnický. Podle něj je postoj radnice o to více nepochopitelný, že množství stávajících reklamních ploch v této lokalitě je i na pražské poměry velmi velké. „Oblast Koněvovy ulice mezi ulicí K Lučinám a Spojovací je přímo zahlcena billboardy. V uvedeném asi 500 metrů dlouhém úseku je umístěno 22 velkoplošných a několik desítek menších poutačů,“ dodal Stropnický. Podle něj na jednání v rámci územního řízení vystoupili proti záměru vlastníci okolních nemovitostí ze všech tří lokalit.

„V době, kdy Ministerstvo dopravy postupně odstraňuje reklamní billboardy kolem silnic ve volné krajině podél silnic první třídy, město pro jejich umístění v centru Prahy samo pronajímá své pozemky. Koněvova ulice je zároveň silnicí I/12,“ dodal zastupitel.

Chybí vyjádření městské policie

„O stanovisko policie chceme nyní požádat,“ řekla na dotaz Deníku Jana Fajfrová z odboru výstavby Prahy 3. Dodala, že stavby bigboardů by se neměly dotknout inženýrských sítí a v podstatě ani zeleně. Podle místní organizace strany Zelených to ale není tak docela pravda: Poutač zasáhne kořenový systém zeleně a zastíní ji svojí plochou. Navíc sám bude postupně zastiňován růstem platanů vysázených podél Koněvovy ulice a zpětně si třeba vynutí jejich ořezání, uvádí se v prohlášení Zelených.

Společnost Media Channel Impression, která si místo pro bigboardy pronajala zatím na pět let, vznikla v květnu 2010 a jako náplň činnosti má zapsán pronájem bytů a nebytových prostor. Adresu svého sídla má uvedenu bez jakýchkoli kontaktů, na soukromých číslech se její jednatelé nehlásí.

„Pronájmy velkých reklamních ploch nepřinášejí kromě výdělku investorů užitek nikomu jinému a obec je tu od toho, aby se těmto záměrům aktivně postavila. V tomto směru Praha 3 fatálně selhala,“ uvedl Stropnický.

Podle něj je opozice v zastupitelstvu Prahy 3 odhodlána podpořit snahu místních obyvatel o znemožnění instalace všech tří bigboardů, a to včetně odvolání k pražskému magistrátu.