Stěžují si na přívaly kamionů, což s sebou přináší především nadměrný hluk v noci i přes den – tíživé je však také obtěžování prachem, zplodinami i vibracemi. Situaci by sice mohlo výrazně vylepšit uplatnění ohlášeného zákazu vjezdu kamionů delších než 12 metrů i dostavba Pražského okruhu v úseku 511 – zatím však zůstává skutečností, že hustě osídlenou rezidenční oblastí denně projíždí kolem 50 tisíc aut, z čehož sedm tisíc představují těžké nákladní soupravy.

Premiér neodpovídá

V souvislosti se svým požadavkem Štěpánek připomněl Sobotkovi jeho slova, když před komunálními volbami v roce 2014 zavítal do Prahy 4. „Podpořil jste nás a přislíbil realizovat maximální opatření, která by omezila negativní vlivy kamionové dopravy,“ napsal premiérovi. Informaci, s jakou odpovědí může Štěpánek počítat, zatím Deník z tiskového odboru Úřady vlády ČR nezískal. „Úřad vlády se obrátí na ministerstvo dopravy s žádostí o zaslání stanoviska k financování,“ sdělil v pátek Deníku mluvčí vlády Martin Ayrer.

Spořilovská spojka by měla být zakryta v délce až 1,1 kilometru. Počítá se s tím, že to nejen zlepší hlukovou a emisní situaci. Nad takto vzniklým „tunelem“ má vzniknout zhruba čtyřhektarový parkový prostor s možností odpočinkových, rekreačních i sportovních aktivit.