V úseku mezi Prahou hlavním nádražím a Prahou-Vršovicemi je trakční vedení staré deset let, SŽDC tedy vylučuje jako důvod problémů nedostatečnou údržbu, či zastaralost infrastruktury. Oprava na jedné ze čtyř traťových kolejí bude podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše probíhat do 11. března. Termín se ale může změnit.
První problémy nastaly v pondělí po poledni, kdy vlaky začaly nabírat zpoždění. Včera byly všechny vlaky na linkách S8 a S88 mezi úseky Praha-Vršovice a Praha hlavní nádraží do 20.00 odřeknuty. Od včerejších 19 hodin jezdí v celé trase pouze osobní vlak 9020 z hlavního nádraží do Čerčan a zpět.
Vlaky jezdily přes Malešice
Včera dopoledne nejezdily vlaky linky S9 také mezi hlavním nádražím v Praze a Říčany. Vlaky ve směru do Benešova u Prahy přes Hostivař musely také jezdit odklonem přes Malešice mimo Vršovice a Strašnice. Problémy provázely tento úsek trati i dnes ráno.
Nejedná se ale o první poruchu, která v posledních měsících zkomplikovala vlakovou dopravu v Praze. Například začátkem února kvůli poruše v pražském depu, kdy do trakčního vedení nešla elektřina, nevyjelo hned několik souprav příměstských linek do Berouna, Kolína a Kralup nad Vltavou.
Další komplikaci způsobilo mrazivé počasí, na které dráhy nebyly připravené. Kvůli námraze na vedení také České dráhy odřekly osobní vlak na trase z Českého Brodu do Prahy. I když se problém tehdy do sedmi hodin večer podařilo vyřešit, některé spoje stále nabíraly zpoždění. Například na trase z Řevnic do Prahy i po několika hodinách chyběla jedna souprava.
Podobné problémy se hned několikrát objevily i loni v listopadu. Porucha vyřadila z provozu Masarykovo nádraží skoro na celý den, vlaky tehdy musely vyjíždět také z jiných stanic.