Měsíční náklady karty podle analýzy, kterou má rozhlas k dispozici, vychází na 3,7 milionu plus 700 tisíc měsíčně na výrobu a distribuci karet. To podle ČRo znamená, že Lítačka je měsíčně o 12 procent levnější než končící karta opencard.
Podle opozičních zastupitelů to je ale málo, uvedl rozhlas. Analýzu mají ve čtvrtek projednávat předsedové zastupitelských klubů na magistrátu a briefing k vyčíslení nákladů projektu Lítačka je naplánován na čtvrteční 16.00 hodin.
Lítačka je v pilotním provozu
Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je nyní u Lítačky ve fázi pilotního provozu úspora ve srovnání s náklady na opencard 37 milionů. Po skončení tohoto provozu by podle ní měla být ještě větší, téměř o polovinu. „Provoz je teď dokonce levnější než provoz opencard v roce 2015," řekla rozhlasu Krnáčová.
Karty Lítačka město vydává od března a postupně nahrazují opencard. Pilotní provoz měl původně skončit v červnu, rada jej ale prodloužila do srpna a pak do září. Vedení Prahy dosud nechtělo zveřejnit, kolik bude projekt stát, a tvrdilo, že náklady řekne až v okamžiku ukončení pilotního provozu.
Lítačku Praze dodala firma XT-Card. Správcem je městská firma Operátor ICT. Opencard vlastnilo asi 1,2 milionu lidí. Město má s jejím majitelem, firmou eMoneyServices, nevyřešené spory. EMS po magistrátu žádá téměř 700 milionů korun, o další desítky milionů se už soudí.
Čtěte také: Kontrolní výbor požádá ministerstvo o přezkum postupu primátorky