Nově vznikne linka č. 15. Povede z Kotlářky v Praze 5 přes Anděl, Újezd a náměstí Republiky až na Olšanské hřbitovy. Zavedena bude i tramvaj číslo 21, která pojede také z Kotlářky přes Anděl, dále však přes Palackého náměstí do Modřan.Posíleny budou i některé úseky, kde mají lidé ve špičce pracovního dne problém se do soupravy vůbec dostat. Více tramvají pojede například Seifertovou ulicí na Žižkově nebo mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova.

Za posílením MHD stojí regulace parkování

Pražané si na časté změny linek stěžují a podle mnohých není v současnosti žádná zásadní úprava nutná. Náměstek Petr Dolínek to ale vidí jinak. Jako jeden z hlavních důvodů uvádí chystané zavedení zón placeného stání, které se dotknou řady městských částí. Vzhledem k regulaci parkování chce podle něj Praha nabídnout jako alternativu posílenou hromadnou dopravu v širším centru města.

Do změn promluvily i radnice

Do výsledné podoby změn tramvajových linek promluvily i jednotlivé radnice, které stanovily své priority. Jedním ze zásadních požadavků bylo například vedení linky číslo 12 přes Prahu 7. Pro obyvatele Prahy 7 jde o tradiční spojení, které obsluhuje hojně obydlené oblasti. I proto, že přišlo několik stovek podpisů pod petici, se nakonec podařilo zachovat linku v původní trase přes Letnou. Nově od srpna zamíří na Vltavskou a projede Holešovicemi.

Bylo splněno 76 procent požadavků radnic

„Jediné, o čem chceme ještě diskutovat, je přímé propojení přes Palmovku do spádové Nemocnice Na Bulovce. Tramvajové spojení je ale podle Ropidu velmi neefektivní," poukazuje místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský naopak na požadavek, který se neprosadil.

Městská společnost Ropid tvrdí, že přes množství připomínek se nakonec podařilo splnit 76 procent požadavků radnic. Nejsložitější údajně bylo uspořádání linek v Praze 1, Praze 6 a Praze 7.

Plán nových tramvajových tras.

Čtěte také: Pražany trápí hlavně hromadná doprava