Letošní ročník se od loňského liší mottem, které zní „Sdílením vpřed!“ Takový název organizátoři použili proto, aby naznačili, jakým směrem se vyvíjí budoucnost. „Sdílená mobilita dokáže omezit počet vozidel na silnicích a množství najetých kilometrů. Je tak k životnímu prostředí šetrnější. Ve většině případů navíc představuje levnější alternativu oproti vlastnictví vozidla,“ píše se v tiskové zprávě ministerstva životního prostředí.

Ekonom Lukáš Kovanda ze společnosti Cyrrus k tomu Pražskému deníku navíc řekl: „Auto v soukromém vlastnictví 95 procent svého času stojí. Výhodu sdíleného cestování tak pozná jak majitel auta, protože se o náklady dělí, tak i ten, s kým je vůz sdílen.“

Změní se místo oslav  

Novinkou je seminář pro odbornou veřejnost na téma sdílení prostoru, vědomostí, dopravních prostředků, který proběhne dopoledne 21. 9. v prostorách Impact Hubu na Smíchově. „A velkou změnou je také místo oslav Mezinárodního dne bez aut, které se letos budou odehrávat na Štefánikově ulici v Praze 5,“ řekla Deníku Sylva Švihelová z pražského magistrátu. Minulý ročník byl na Národní. „Někteří řidiči samozřejmě kritizují dopravní omezení, které se pojí s oslavami, kdy se tradičně na jeden den z jedné z rušných ulic stane pěší zóna,“ všímá si.

Cílem akce je podle Švihelové upozornit lidi na nad-užívání motorové dopravy ve městě, motivovat je k přemýšlení nad tím, jak se po městě pohybují, jak doprava ovlivňuje veřejný prostor a město, ve kterém žijí. „Současně je cílem také představit lidem, co se za poslední rok v pražské dopravě změnilo a kam jsme se posunuli,“ dodala.

Loňský ročník Evropského týdne mobility vyšel na 684 tisíc korun. Letošní bude podle pořadatelů o něco dražší, čísla ještě ale k dispozici nemají. Praha se ke kampani pravidelně připojuje již od počátku, v roce 2002 byla však nucena svou účast zrušit z důvodu povodní.

close Evropský týden mobility. Infografika info Zdroj: Redakce zoom_in