Ten měl za úkol přinést náměty na zlepšení výuky v technických a přírodovědných oborech, nalákat mladé lidi, aby šli studovat tyto obory či se obohatit příklady ze zahraničí.

Čtěte také: SLOUPEK: I náhodě se musí jít naproti…

Projektu se za dobu jeho konání účastnilo přes 370 000 lidí, z toho 130 000 bylo žáků ze základních škol. Mezi dětmi měly největší ohlas akce, jako byla například červnová první dětská vědecká konference, první akce tohoto druhu v České republice.

Byla natolik úspěšná, že ji organizátoři zopakovali ještě jednou před necelým měsícem. Pražské děti pak o prázdninách mohly zadarmo chodit na příměstské vědecké tábory, kde pod dohledem vědců mikroskopovaly či chodily na odborné exkurze.

Kvalitních absolventů je stále málo

Podle Kateřiny Chmelíkové, koordinátorky a manažerky projektu IPN PTPO, je ale stále nedostatek kvalitních absolventů některých technických a přírodovědných oborů. „Projekt sice odvedl kus práce v popularizaci vědy a techniky, ale máme před sebou ještě běh na dlouhou trať, než budeme mít dostatek mladých nadšených lidí, kteří se budou hrnout do technických oborů. Například v Japonsku už si uvědomili, že tito lidé jsou velmi důležití pro konkurenceschopnost ekonomiky."

Podle Chmelíkové je ale potřeba zaměřit se nejen na žáky základních a středních škol, ale i na učitele, kteří by měli výuku technických oborů zatraktivnit.

Konference se zúčastnila v Tyršově domě na Malé Straně i řada vědců ze zahraničí. Hosté si tak mohli vyslechnout praktickou přednášku Cladie Fischer z Německa o projektu SINUS, který se zaměřuje na profesní rozvoj pedagogů v oblasti matematiky a přírodovědných oborů, nebo příspěvek Björk a Biophilia: Spojení hudby a vědy, který představil Islanďan Jón Örn Guðbjartsson.