VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy

Praha -Hlavní nádraží, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní.

12.3.2008 1
SDÍLEJ:

POD ZEM. Nová stanice pro regionální dopravu pod Hlavním nádražím by mohla být moderním dopravním terminálem s přímou návazností na metro. Překážkou ale patrně budou extrémně vysoké náklady./Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Deník má k dispozici dokument, který podrobně popisuje podnět Prahy 1. Ta chce prosadit do připravovaného územního plánu, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, při čemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

Souhlas s výhradami

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v materiálu.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizace však může zhatit velká finanční náročnost.

Projekt za desítky miliardy korun

„Tento projekt železnice pod zemí je zajímavý, ale stálo by to desítky miliard korun. Železniční dopravu lze efektivně vést i na pražském povrchu,“ uvedl radní pro životní prostředí Petr Štěpánek. Dopravní odborník Petr Moos upřesnil, že nový kilometr železničního tunelu stojí až dvě miliardy.

Nové stanice, tunely a tratě

„Je to pouze podnět pro širokou diskusi veřejnosti i odborníků,“ sdělila ambice podnětu architektka Jaromíra Eismannová z odboru územního rozvoje Prahy 1.

České dráhy o návrhu vědí a líbí se jim. Jsou však k němu zároveň skeptické kvůli finanční náročnosti. „Došlo by k zrychlení a zkvalitnění dopravy v Praze. Na druhé straně musíme však být realisté. Stálo by to hodně miliard, musely by se budovat nové stanice, tunely a tratě,“ sdělil mluvčí dopravce Ondřej Kubala.

Autor: Jan Puci

12.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Jan Farský z hnutí STAN.
AKTUALIZOVÁNO
7

Předsedou poslaneckého klubu STAN byl jmenován Farský

Miloš Zeman a Adrej Babiš.
56

Babiš pokračuje v povolebních jednáních, sejde se se Zemanem

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledky voleb, ukázal průzkum společnosti Median. Podle průzkumu většina lidí nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným by ale vadilo, kdyby vládu měl vést trestně stíhaný člověk.

Babiš přemlouval STAN ke spolupráci. Podle Gazdíka ale marně

Šéf vítěze voleb hnutí ANO Andrej Babiš přemlouval hnutí Starostové a nezávislí (STAN) ke koaliční spolupráci, ale marně, řekl novinářům po dnešní zhruba hodinové schůzce s Babišem předseda Starostů Petr Gazdík.

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg označil výsledek voleb za prohru, kterou přisuzuje tomu, že strana neuhnula ze svých principů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení