Madridské nábřeží čítá stovky malých borovic a parky s relaxačními místy. Lyon má širokou náplavku s amfiteátrem. Praze v podobném rozletu, který by mohl přitáhnout více lidí k vodě, brání povodně.
Praha by si mohla vzít příklad ze světa
Na březích řeky by se nemělo sázet spousta stromů, aby při velké vodě nezachytávaly plovoucí odpad. Metropole by si však mohla vzít příklad ze světa v jiném směru, a to vytvořením netypického kusu nábřeží.
Na několik týdnů mohli letos lidé chodit po žlutém plovoucím molu, které na italském jezeru Iseo vytvořil umělec Christo. Něco podobného by podle architektů bylo vhodné u vyšehradské skály. Došlo by tak k propojení Podolí a Rašínova nábřeží.
O propojení Podolí s Výtoní mluvila primátorka
„Současný tunel ve skále je jakýmsi špuntem mezi centrem a jižní částí města. Určitě by bylo lepší přesunout pěší a cyklisty na nějakou formu lávky vedoucí pod nábřežní zdí," říká architekt Petr Kučera. „Vizuálně by se to sice dotklo legendárního Vyšehradu. Já bych byl osobně pro, výhody jasně převažují nad nevýhodami," dodává. „Nabízí to nové možnosti pohledů z řeky na daný masiv," míní architektka Yvette Vašourková.
O propojení Podolí s Výtoní mluvila před rokem i primátorka Adriana Krnáčová. Podle informací Pražského deníku se ještě nedávno dokonce uvažovalo nad vyhlášením architektonické soutěže na podobu propojení. Nakonec se však projekt stopl, a zda se na něm začne zase pracovat, není jasné.
O molu na Vltěvě se uvažovali i u Jiráskova nábřeží
„Uvažovalo se o lávce nebo o plovoucím molu, které lidé znají třeba z italského jezera. Realizovat projekt však není jednoduché," vysvětluje mluvčí IPR Marek Vácha. Jak kvůli vysoké ceně, kterou by propojení stálo, tak i kvůli tomu, že by se neměla poškodit skála, která je kulturní památkou. „Myslíme si, že by se o propojení mělo diskutovat," doplňuje Vácha.
O molu na Vltavě, po kterém by se mohli lidé procházet, se v minulosti uvažovalo i u Jiráskova nábřeží. Plovoucí promenáda by spojila toto místo s Alšovým nábřežím nedaleko Mánesova mostu. Stavba by překlenula vzdálenost skoro kilometr a půl. Ač by šlo o plovoucí konstrukci, byl by problém ji přes jezy odtáhnout do přístavu. Věc však byla jen návrhem architektů, kteří ukazovali svou vizi.
Čtěte také: Praha zkrášlí náplavky. Dá na ně 25 milionů